Kacige za motocikle
U SLUČAJU PROMETNIH nezgoda na dvokotačima, zaštitna oprema pomaže u sprečavanju najtežih posljedica.
Najopasnije su ozljede glave, koje ponajčešće završavaju kobno. Jasno je da i najskuplje motociklističke kacige ne mogu jamčiti potpunu zaštitu od ozljeda, no njihovo nenošenje udeseterostručuje rizik od teškog ozljeđivanja glave i vrata u prometnim nesrećama, u odnosu na vozače koji ih koriste. Uz temeljnu, sigurnosnu namjenu, kacige učinkovito štite od strujanja zraka, udara kamenčića i insekata te buke i studeni.
Na odabir konkretnih modela kaciga utječu njihove namjene, cijene, dizajn i obilježja grafizma. Ipak, svojstva zaštite svakako bi trebala biti na prvomu mjestu. Zatvorene, integralne kacige pružaju najbolju zaštitu jer prekrivaju cijelu glavu, uključujući lice i bradu. Primjenom suvremenih materijala i novih tehnologija izrade, podignute su razina kvalitete, udobnost unutrašnjosti te učinkovitost ventilacijskih sustava.Sve to nošenje solidnih integralki čine sasvim ugodnim. Otvorene, takozvane jet-kacige, ne pružaju zaštitu lica i brade, poput integralki. Neki vozači ipak ih rado koriste zbog umjerenije mase, manjeg zagrijavanja ljeti te lakšeg namještanja na glavu i skidanja u odnosu na integralke.Danas se oplate kaciga izrađuju od termoplastike, staklenih vlakana i kompozitnih materijala. Proizvođači neprestano razvijaju sve lakše, čvršće i jeftinije materijale za njihovu izradu te sve učestalije i obilnije koriste ugljikova vlakna i kevlar. Cijenama su zasigurno najpovoljnije kacige sa školjkama od čiste termoplastike, koje se dobivaju uštrcavanjem rastaljenih, žitkih polikarbonata u odgovarajuće kalupe.Najjednostavnije modele, načinjene od polutki, naknadno spojenih po sredini, što je vidljivo po karakterističnim šavovima, najuputnije je izbjegavati. Jednodjelne su znatno pouzdanije. No, osjetljive su na otapala poput benzina i sredstava za čišćenje te na ispušne plinove. Iz istog razloga ne smiju se lakirati, a i vijek trajanja im je relativno kratak.Kacige izrađene od staklenih vlakana su skuplje, ali zato kvalitetnije i trajnije od termoplastičnih. Od njih su čvršće, lakše i otpornije na udarce. Uz to, smiju se naknadno bojati, jer im otapala iz laka ne mogu naštetiti. Kacige sa školjkama od kompozitnih materijala najčvršće su, najlakše i najskuplje. Odlikuju ih najbolje osobine. Stoga se i svrstavaju u najviše klase. Zaštitni slojevi unutar oplata kaciga izrađeni su od stiropora. Riječ je o neelastičnom, ali relativno mekanom materijalu, unutar čije se strukture u trenutku udarca ravnomjerno raspoređuje preuzeta kinetička energija, kako se ne bi koncentrirala na manjim površinama.Pritom dolazi do trajnog deformiranja stiropora umjesto ozljeđivanja glave. Takve trajne promjene u unutrašnjosti, kao i moguće oštećivanje oplate kaciga, razlozi su za njihovo rashodovanje nakon ozbiljnijih udaraca ili padova s visine veće od jednog metra! Unutarnje obloge suvremenih motociklističkih kaciga u pravilu su presvučene protualergijskim tkaninama. U većini slučajeva, unutarnji dijelovi mogu se vaditi radi pranja. Važni elementi sigurnosti su i vezice te odgovarajuće kopče.Uz zakonom propisanu obvezu, nošenje kacige postalo je posljednjih godina i istinski pomodni trend. Odabir pojedinih vrsta kaciga, njihovih oblika i osebujnih grafizama, daje pečat individualnosti svakog bikera.