Skiffov čitač donosi novine kakve jesu
Skiffov čitač donosi novine kakve jesu
Ovo je digitalizacija onoga što su svi voljeli toliki niz godina: papir – tim je riječima Gil Fuchsberg, predsjednik uprave tvrtke Skiff, započeo prvo predstavljanje elektronskog čitača. Novi je čitač, koji je Skiff izradio u suradnji s tvrkom Marvell, predstavljen na CES-u (Consumer Electronic Show, Elektronički show za potrošače) 2010., koji se održava u Las Vegasu.
No, za razliku od dosad poznatih elektronskih čitača, kao što je Kindle, iza kojeg stoji poznata kompanija Amazon ili Nook, koji je plasirao poznati izdavač Barnes & Noble, te Sonyjeva e-readera, Skiff je krenuo u jednom drugom smjeru. Ta tvrtka, koju je također osnovala poznata izdavačka kuća Hearst (koja se, kao i mnogi drugi izdavači našla u krizi zbog pada broja oglašivača i čitatelja), predstavila je spravu kojoj je cilj na elektronskoj podlozi što vjernije predočiti novinske tekstove. Ili, kako je rekao Fuchsberg, “sadržaj izgleda potpuno kao The New York Times jer mi koristimo njihov slog i dizajn”.
Skiffov će čitač donositi fotografije visoke rezolucije, grafike i sve ostale elemente dizajna kao i u tiskanom izdanju. Uz to, Skiffov čitač korisniku omogućava da tijekom čitanja knjiga ili novina može raditi zabilješke (kao i sada na margini olovkom) i dijeliti sadržaj s drugim korisnicima što sada nije moguće. Osim toga, bit će moguće printanje uploadiranjem FDF, Word ili Excel fileova.
Smanjenje troškova
Dakle, riječ je o proizvodu koji bi mogao predstavljati revoluciju u izdavačkoj industriji i omogućiti novinama, kojima pada naklada, da povećaju broj čitatelja ne povećavajući broj otisnutih primjeraka i tako znatno smanje troškove. Otvara se pitanje jasno, i mogućnosti da ovaj novi čitač olakša i rješavanje pitanja pristupa web sadržaju, koji je još uvijek neriješen problem.
Prošle se godine prodaja elektronskih čitača udvostručila u odnosu na 2008. godinu, a isti se trend predviđa i ove godine. – Želimo pokazati da su potrošači spremni platiti za sadržaj koji je lijepo napravljen i prikladan – rekao je Kiliaen Van Rensselaer, šef marketinga Skiffa.
Skiffov čitač ima ekran od 11.5 inča (29,21 centimetar) osjetljiv na dodir, debeo (tanak) samo četvrtinu inča (nešto više od pola centimetra), težak (lagan) oko pola kilograma , a rađen je u 3G bežičnom sustavu Sprinta. Izrađen je od čelika, a obložen plastikom pa se ne može razbiti ako padne.
Osim toga, može se i savijati, što dodatno olakšava njegovo korištenje. Dakle, kako je rekao Van Rensselaer, “to je najtanji čitač s najvećim ekranom i najtrajniji za koji do sada znamo”. Skiff je najavio da bi se njegov čitač mogao pojaviti na tržištu do kraja godine, ali je odbio odgovoriti na pitanje o mogućoj cijeni svog proizvoda. No, najavio je da se već radi na modelu koji bi imao ekran u boji.
NOVA ERA U DISTRIBUCIJI SADRŽAJA
– Skiff označava novu eru u distribuciji sadržaja. Kako se krećemo prema stalno online tipu života, potrošači zahtijevaju trenutačan pristup sve raznolikijim digitalnim sadržajima visoke kvalitete, kojih je svaki dan sve više – rekao je Weili Dai, suosnivač tvrtke Marvell koja je zajedno sa Skiffom i proizvela ovaj novi elektronski čitač. Hearst je, navode iz Skiffa, i krenuo u cijeli posao svjestan potrebe prelaska iz tiskanih sadržaja prema digitalnim formatima, ali uz očuvanje određene tradicije, dakle izgleda novina na koje su čitatelji navikli.
Skiffov čitač donosi novine kakve jesu