Rimsko slikarstvo
Rimsko slikarstvo
U helenističkom periodu rimske umjetnosti zidno slikarstvo doživljava procvat, naročito na prijelazu iz stare u novu eru (1 st. p.n.e. i 1. i 2. st. nove ere). Tipičan primjer ovog fresko slikarstva je slikarstvo Pompeja (sačuvano erupcijom Vezuva 79. godine n. e.)Vitruvije je dao najviše podataka o materijalima i metodi slikanja tog vremena. Prvi sloj žbuke priprema se od vapna i usitnjene opeke, drugi je napravljen s pijeskom, dok su dva ili tri gornja sloja sadržavala mramorno brašno. Žbuka se na kraju polirala. Slikalo se pigmentima miješanim s vapnenom vodom ili vapnenim mlijekom. Pigmenti koji nisu otporni na vapno (lapis lazuli) vezani su temperom na izoliranu podlogu. Mnoge imućne, pa i one ne tako imućne, građanske kuće bile su ukrašavane zidnim slikama (freskama). Isprva te freske pokušavaju prikazati iluzionističku arhitektonsku perspektivu s iluzijom mramornih ploča i dekorativnih stupova koji uokviruju neobične poglede na plošne ili iluzionističke pejzaže (od 2. st. pr. Kr. do prve polovice 1. st. pr. Kr.), no iako prelijepih dometa, ta perspektiva je nevješta, a pokatkad i obrnuta.Kasnije nestaje arhitektonskih okvira, a slike su slikane s velikom prirodnom uvjerljivošću. Iz druge polovice 1. st. pr. Kr. je i veliki friz u Vili misterija u Pompejima. Na uskoj površini zelenog poda, a ispred crvene pozadine, koja je okomitim crnim prugama podijeljena na manja polja, nalazi se niz prizora iz nama nepoznatog obreda. Tijela u elegantnim pozama i raskošne draperije oslikane su sa dotad nepoznatom modelacijom i realizmom, umijeće koje će se brzo zaboraviti dok se ponovno ne otkrije u renesansi.Portreti su u rimskom slikarstvu bili veoma rijetki (za razliku od skulptura), a najljepši su primjeri iz Fayuma u donjem Egiptu. Oni su slikani enkaustikom na drvenim pločama, veoma teškom tehnikom koja zahtijeva brzo slikanje, te zbog toga slike odišu izrazitom svježinom, a kako su imali ulogu grobnog priloga (iz staro-egipatske tradicije) savršeno su odgovarali da prikažu životnost portretiranog. Ti najstariji očuvani portreti su sačuvani zahvaljujući prastarom egipatskom običaju da se portret preminuloga pričvrsti za njegovo mumificirano tijelo. Oni su očuvani jasnih i svježih boja zato što su rađeni u veoma trajnoj tehnici enkaustike koja se sastoji u boji rastopljenoj u toplom vosku. Ova tehnika je dozvoljavala slikanje od neprozirnih i gustih sve do prozirnih namaza.
Rimsko slikarstvo
Grcke muze
Muze su grčke božice. Ima ih devet, nadahnjuju slikare, kipare i književnike. Danas se ta riječ koristi za onoga tko nadahnjuje umjetnika….
Rimska arhitektura
Rimska arhitektura se jedinstveno razvila tek u kasno doba rimske republike. Ako se izuzmu toskanski doprinos luka i razvoj složenog reda u svojim početcima rimska arhitektura je bila gotovo kopija grčke
Bog Ra
U početku je Ra vladao svemirom koji je stvorio, ali kad je ostario došlo je do pobune kod bogova i ljudi. Nun je rekao da bi Ra trebao ostati na svojem prijestolju i svratiti svoje oko na buntovnike…
Mikenska kultura
Mikenska kultura počinje oko 1600.g.pr.Kr. Linear B se javlja oko 1400. g.pr.Kr. (minojska kultura). Najvažniji gradovi bili su Mikena, Pil, Tirint, Teba, Orhomen, Atena te Knos na Kreti
Egipatska kultura
Egipatska kultura bila je izuzetno stabilna i mijenjala se vrlo malo kroz razdoblje od gotovo 3000 godina. To uključuje religiju, običaje, umijetničko izražavanje, arhitekturu i društvenu strukturu
Euklidovi Elementi
Euklidovi Elementi su antičko djelo o elementarnoj matematici helenskog znanstvenika Euklida iz 3. stoljeća prije Krista. Sadrže 13 knjiga u kojima je sistematski izložena grčka matematike tog vremena po dijelovima
Antička filozofija
Prvi filozofi (Tales, Demokrit, Pitagora, Heraklit…) nastoje oko spoznanja svijeta i njegove biti. Njihovi nasljednici (Sokrat, Platon) pokušavaju dati neku vrstu postojanih moralnih vrijednosti kako bi se uspostavila trajna politička stabilnost koja će spasiti Atenu