Psihologija marketinga
Psihologija marketinga
Psihologija marketinga je vrsta primijenjene psihologije, koja se bavi proučavanjem mnogostrukih, dinamičnih, uzajamnih, recipročno određenih procesa i odnosa u razmjeni s ciljem da se omogući i olakša usklađivanje potreba, želja i ciljeva potrošača s jedne i ciljeva organizacije s druge strane.Zadatak psihologije marketinga je kroz kreativnu razmjenu doprinijeti obostranoj koristi – očuvanju psihofizičkog zdravlja i zadovoljstva potrošača, ali i ostvarivanju ciljeva organizacije.Temeljni smisao marketinga leži u nastojanju da se prepoznaju potrebe i želje potrošača i ponude proizvodi koji će ih zadovoljiti. Ponašanje i potrebe potrošača tradicionalno su domena psihologije koja ove probleme sagledava kao poseban slučaj općih zakonitosti ponašanja i doživljavanja. U središtu izučavanja potrošačkog ponašanja nalazi se težnja za razumijevanjem načina na koji se donose kupovne odluke. Na potrošačko ponašanje utječu podjednako afekti (osjećajnost) i kognicija (misaonost). Afektivni se odgovori javljaju automatski i ne uključuju razmišljanje, a kognitivni se temelje na obradi informacija, promišljanju i vrednovanju.
PROČITAJTE JOŠ I O:
Poznate misli
Usamljenost nije u tome što smo sami nego u tome što ne postoji ništa za čim čeznemo. Stendal
Sudska psihologija
Sudska psihologija je područje na kojem se dodiruju psihologija kao znanost i pravni sustav. Važan aspekt sudske psihologije je "upotrebljivost" u sudskom postupku, odnosno uspješno prilagođavanje rezultata psihologije
Svjetlosna energija
Energija ne može poništiti ni stvoriti, već samo može promijeniti svoj oblik.
Kleopatra egipatska kraljica
Kleopatra je počinila samoubojstvo i s njom je za nekoliko stoljeća nestalo samostalne egipatske države. Uz nju se vezuju mnoge afere i teorije zavjera…
Kralj Salomon
Ime Salomon izvedeno je iz starohebrejske imenice a znači Mir. Kralj Salomon vladao je iz Jeruzalema, grada čije ime znači na starohebrejskom "Posjed dvostrukog mira"…
Psihologija marketinga