Pisanje molbi
PRIJE nego počnete pisati molbu, razmislite o jednom – što na vaše ime izbacuje Google? Ako vašeg imena nema na Googleu, vi ne postojite, smatra svaki ambiciozniji američki, ali i zapadnoeuropski student koji se priprema potražiti neki atraktivan posao. I dok su prije na papiru dotjerivali CV-je, danas i hrvatski studenti sve češće otvaraju svoje web stranice.Tehnološki osviješteni poslodavci, osim što čitaju CV-je, potencijalne zaposlenike ponekad provjeravaju pretražujući što o njima stoji na – internetu. Istraživanja su pokazala da u Americi svaki četvrti poslodavac potencijalnog zaposlenika provjerava i tako što podatke o njemu traži na internetu. To rade i neka sveučilišta kada odlučuju o primanju budućih studenata.No, što kad u potrazi za informacijama o nekoj osobi naiđete na stranice na kojima stoji da se ona drogira, slika neprimjereno golišava ili da ju je bivši poslodavac otpustio zbog – lijenosti? Mnogi su shvatili da se loših ili barem socijalno manje prihvatljivih detalja iz prošlosti, posijanih po internetu, valja što prije riješiti jer oni kao zaboravljeni kostur kad-tad iskoče iz ormara.U Americi su registrirane tvrtke čiji je osnovni posao – brisanje podataka s interneta na zahtjev njihovih klijenata. Jednu je osnovao Michael Fertik, 28-godišnji diplomirani pravnik, donedavno odličan student Harvarda. Fertik je originalnu ideju pretvorio u tvrtku manje originalnog imena Reputation Defender (Branitelj reputacije). Na ideju za pokretanje posla došao je slučajno.Michael Fertik- Slušao sam priče o klincima od deset do najviše 18 godina, o tome kako jedni druge zadirkuju na internetu, pa se čak i ucjenjuju različitim materijalima koje su jedni o drugima postavljali na internetu – objasnio je Fertik.I dok je zadirkivanje tinejdžera nekad bilo benigno i kratkotrajno, a posprdne priče su se mogle zabilježiti jedino na komadu papira koji je prije ili poslije završio u smeću, današnji klinci žive u mnogo okrutnijem svijetu.- Danas se djeca rugaju, vrijeđaju i tračaju na internetu, to je javno i to ostaje. Milijuni ljudi to mogu zauvijek čitati. Zato mnogo ljudi pati. I to ne samo klinaca. Razmišljao sam o tome i shvatio da ima i mnogo odraslih koji bi voljeli imati svog online reputation defendera – rekao je Fertik.U tehnološki razuzdanom razvijenom svijetu online reputacija bitna je gotovo kao i kreditna slika u banci. Ako nešto pođe po krivu, to može imati utjecaja na vaš život, psihičko zdravlje, upis u dobru školu ili na fakultet, karijeru, privatne kontakte, obitelj… Fertik ističe da većina njegovih klijenata dolazi sa "sasvim običnim problemima, poput fotografija studentskih opijanja, kojih se žele riješiti". No, sve je više onih kojima je neki zapis na internetu ozbiljno zakomplicirao život.