Odgoj djece u 21. stoljeću
Odgoj djece u 21. stoljeću
Američki novinari A shley Merryman i Po Bronson pomno su pazili da čestim pohvalama bildaju samopouzdanje svoje djece.
Sve dok im pod ruku nije došlo istraživanje koje pokazuje da – što više djecu hvalite, sigurnije im potkopavate šanse da postanu visokomotivirani i uspješni ljudi.
Šokirani porukom, a i onim što su sami doživjeli pomažući grupi socijalno deprivirane djece, temeljito su pročešljali znanstvene baze podataka, pročitali, tvrde, oko 200.000 stranica novijih istraživanja i od toga kompilirali knjigu koja prijeti narušiti danas dominantne pedagoške obrasce.
“NurtureShock” (Šok odgoja), a u podnaslovu “Zašto je sve što smo znali o odgoju naše djece krivo”, govori o povezanosti gojaznosti i nedostatnog sna, opasnostima obrazovnog programa na TV-u, objašnjava zašto su tinejdžeri nezahvalni…
Govorite li prečesto djetetu kako je pametno i sjajno, mogli biste umjesto samopouzdanog i zadovoljnog stvorenja odgojiti nekoga tko ima ozbiljnih problema s motivacijom, tvrdi Carol Dweck, profesorica na Stanfordu, koja je u New Yorku provela istraživanje na 400 devetogodišnjaka.
Prije no što im je podijelila testove jednostavno je kazala “vjerojatno ste vi jako pametni za ovaka pitanja…”, i pokazalo se da je rezultat bio 20 posto lošiji od uobičajenog.
Istraživanje provedeno prije osam godina na američkom Stanfordu pokazuje i da su oni koji su dobivali više pohvala manje skloni preuzimati rizike.
To se odnosi i na predškolsku djecu, osobito djevojčice.
Odgoj djece u 21. stoljeću