Bicikli na električni pogon
Projekt Presto: Besplatnim električnim biciklom brže i lakše do posla, škole, kuće…
ZAGREB je, uz još pet europskih gradova, lani započeo provoditi projekt Presto, koji promiče svakodnevno korištenje bicikla kao besplatnog gradskog prijevoza.
U sklopu tog projekta, sufinanciranog iz strukturalnih fondova Europske Unije, sredinom svibnja na našim bi se ulicama trebao pojaviti pedalek – bicikl koji ima pomoćni pogon u obliku elektromotora.
Ekološki prihvatljivo
PEDALEK je, za razliku od ostalih električnih bicikala, hibridno vozilo koje funkcionira na snazi vozača: električni motor samo olakšava pedaliranje i pomoću njega bicikl postiže brzinu od 25 kilometara na sat.
Pogodan je za brdovite dijelove grada, svladavanje većih udaljenosti, te prijevoz većeg tereta. Pogodan je i za stariju populaciju te osobe smanjenih tjelesnih sposobnosti, a može se koristiti kod obavljanja svakodnevnog posla.
Primjerice, poštari ili dostavljači mogli bi stare motocikle zagađivače zamijeniti pedalekom.
Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj grada, koji u ime Zagreba koordinira taj projekt, trenutno je u pregovorima s tvrtkom Magma koja bi im na mjesec dana posudila dva muška i dva ženska bicikla, a na taj način žele promovirati alternativno prijevozno sredstvo, ekološki prihvatljivo i dobro za zdravlje ljudi.
Poznati bicikliraju
Poznate i ugledne osobe – glumci, pjevači, sveučilišni profesori i liječnici – dobili bi na korištenje pedalek na tjedan dana, a njihova bi obveza bila izvijestiti o, vjerujemo, pozitivnim iskustvima i prednostima tog bicikla. Njihov primjer, uz medijsku popraćenost, mogao bi biti poticaj ostalim građanima da počnu koristiti pedalek – pojasnila je Željka Pavlović iz Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj grada.
Nakon ovog pilot-projekta, Zagreb bi po uzoru na druge europske gradove u budućnosti trebao dobiti na desetke takvih bicikala koji bi građani mogli besplatno posuditi i vratiti na za to predviđena mjesta.
Zagrebački dio projekta Presto vrijedan je nešto manje od 126 tisuća eura, od čega EU financira 83 tisuće, a Grad daje 43 tisuće eura. Projekt bi trajao do veljače 2012., do kad se predviđa pristup Hrvatske Europskoj Uniji. Osim Zagreba u projektu sudjeluju Bremen, Grenoble, Tczew i Venecija.
Svaki od gradova koji sudjeluju u projektu ima svoje mjere, a Zagreb sudjeluje s pet mjera. Osim pedaleka projekt obuhvaća i izradu Studije koja bi predložila lokacije u Donjem gradu na kojima bi bila parkirališta za bicikle.
Promocija vožnje
Također obuhvaća i izradu Studije za cjelovitu mrežu biciklističkih staza, promociju vožnje biciklom kroz biciklijade i promociju među studentima (budući da se projektom nisu mogle obuhvatiti sve skupine korisnika bicikla, odlučeno je da se projekt usredotoči na studente kao na populaciju koja bicikl najviše koristi).
Kako izgleda pedalek i što znači projekt Presto za Grad Zagreb građani će moći doznati već danas na prezentaciji u Tehničkom muzeju u 14 sati.
Bicikli na električni pogon
GORILOPEDIJA – SPORT I RAZONODA