Koferi i putne torbe
NA GODIŠNJI ODMOR treba sa sobom ponijeti dosta stvari, od garderobe i pomagala do ostalih potrepština i tada je pravo umijeće sve staviti u automobil.
Mnogi tada pretjeruju pa nose i ono što im nije potrebno, a posebice je loše radi male uštede nositi prevelike količine pića (neki nose cijele gajbe). Zbog toga se često prekoračuje dopušteno ukupno opterećenje, što je višestruko štetno. Krše se prometni propisi, povećava potrošnja goriva i smanjuje sigurnost. Naime, dodatan teret izravno povećava potrošnju goriva i smanjuje performanse (posebice ubrzanja) te se pogoršava stabilnost.
Mnogi računaju da vjerojatno neće biti velike štete ako jedanput godišnje preopterete automobil, no to je loša procjena, jer se u samo jednom preopterećenju može uništiti podvozje – amortizere, opruge, spone, ležajeve… Automobil nije dostavno vozilo i samo iznimno može poslužiti za prevoženje većih tereta. Mnogo je bolje napraviti dvije vožnje s manjim opterećenjem, nego jedanput preopteretiti automobil. Kod odlaska na godišnji odmor to u pravilu nije moguće i tada treba biti oprezan te pravilno rasporediti teret, odnosno ponijeti samo ono što je nužno.Često se preopterećuje stražnji kraj s prtljažnikom, ne vodeći računa da teret treba pravilno rasporediti po automobilu. Međutim, nije sve u teretu. Naime, pored statičkog opterećenja (tereta), na automobil djeluje i dinamičko opterećenje. Ono je znatno opasnije, a ovisi o načinu vožnje i vrsti podloge. Najgore je ako se slože svi nepovoljni čimbenici – veliko opterećenje, loš raspored tereta, nerazumno brza vožnja i loša cesta.Tada mogu nastati velika oštećenja, a može se ugroziti i sigurnost vožnje. Zbog toga je iznimno važno znati granice svog automobila, odnosno dopušteno op ovjesa (što povećava otpore, otežava upravljivost i zahtijeva dodatne troškove podešavanja), a znatno povećava potrošnju goriva.Ne zaboravite da svakih 100 kilograma tereta povećava potrošnju za 0,3 do 0,5 litara na 100 km. Također vodite računa da je opterećen automobil znatno osjetljiviji i skloniji oštećenju od praznog te je tada nužno voziti opreznije i bez “stresnih” reakcija (naglo ubrzavanje i kočenje). Zbog svega toga važno je ponijeti samo najnužnije, jer se tako putuje ugodnije, jeftinije i sigurnije.