Govor tijela u komunikaciji
NIJE BITNO samo zalaganje i marljivost, pravo držanje na radnom mjestu olakšava put k uspjehu, piše cosmopolitan.hr.
Na poslu – uglavnom – napredujemo zahvaljujući marljivosti, zalaganju, predanom radu, ali još nam nešto može pomoći da uspijemo ili barem nam tih osam ili više sati učiniti podnošljivijima, a nema veze s briljantnim poslovnim idejama i prekovremenim satima. Poanta je u držanju, odnosno govoru tijela. Iskoristite ga da radi za vas a da to nitko ne primijeti!
“Diskretnim promjenama držanja i pokretima šaljete podsvjesne poruke onima s kojima kontaktirate”, kaže Amerikanka Janine Driver, stručnjakinja za govor tijela, koja već godinama podučava policajce i istražitelje, a nedavno je na TV-u komentirala i držanje golfera Tigera Woodsa pri javnom istupu zbog seksualnih afera. Janine je čitateljicama Cosma dala korisne savjete.
1 NA SASTANKU
Izaberite mjesto blizu šefice da biste uspostavili čvršću povezanost s njom. Nemojte se zavaliti, nego sjedite na prvoj trećini stolice; djelovat ćete uključenije i zainteresiranije.
Zatim uzmite u ruku nešto što znate da ona voli – primjerice olovku kakvom obično piše. Taj psihološki trik naglasit će međusobnu povezanost i podsvjesno je potaknuti da se složi s onim što predložite.
2 NATJERAJTE SVE DA VAM KAŽU "DA"
Želite li pridobiti kolegu za uslugu, napravite gestu rukom tako da dlan bude okrenut prema gore. Tom se tehnikom policajci koriste u ispitivanju osumnjičenih kako bi naveli osobu da surađuje. Dok je molite za uslugu, dodirnite rukom srce kao da dajete znak da vam riječi izlaze iz srca. Da biste zapečatili dogovor, zastanite sekundu prije nego što izgovorite ključne riječi, na primjer: “Znam da si i ti u poslu preko glave, ali bi li ipak mogla (kratka stanka) pomoći mi oko ovog projekta?” Pauza uokviruje poruku koju joj upućujete i navodi je da vam odgovori potvrdno.
3 UŠUTKAJTE NAPORNU KOLEGICU
Ne dižite pogled s onoga što radite dok vam nešto govori, a ruke postavite u položaj koji poručuje da vam nije do razgovora – spojite dlanove i isprepletite sve prste osim kažiprsta te prinesite kažiprste usnama.
Ako ne shvaća poruku, usmjerite prste prema njoj poput pištolja, a tu pomalo prijeteću gestu popratite neutralnim riječima, na primjer: “Stvarno imam puno posla.”
4 MIRNO PRIZNAJTE GAF
Dobro, dobro, zeznuli ste. Dok nadređenom priznajete da ste pogriješili, udaljite se barem pola metra da biste ublažili reakciju. To je nekonfrontacijski stav koji će ga podsvjesno potaknuti da prijeđe preko greške. Dodatno to naglasite izjavom: “Obećavam da se neće ponoviti!”
5 ZAUZDAJTE NAPASNE
Dok im se obraćate, gledajte ih ravno u oči – ne naginjite glavu ustranu jer time pokazujete da tražite potvrdu – i podignite bradu oko pet centimetara. Tako ćete zračiti samopouzdanjem jer ih doslovno gledate svisoka.
Poslužite se smirujućom gestom – dlan okrenut prema dolje pokazat će da imate glavnu riječ i da vas ne mogu impresionirati prenemaganjem.
Govor tijela u komunikaciji
6 NADMUDRITE KONKURENCIJU
Dok govorite, ruku položite preko njegova/njezina stola. Tako zauzimate dio suparnikova teritorija, pokazujete da ste alfa suradnica te da možete – i hoćete – dobiti ono što želite.