Kako urediti dječju sobu
SVAKA DJEČJA soba morala bi prije svega odgovarati potrebama svojega “malog vlasnika”.
Pri uređenju dječjih soba moralo bi se voditi računa o spolu, dobi, karakteru i općenito interesima djeteta, ali i o njegovu poimanju lijepog. Donosimo dvije varijante dječje sobe, prva za djevojčicu predškolske dobi i druga za dječaka školarca.U ovoj varijanti bazični kolorit je nježnoružičast u kombinaciji s bijelim i crvenim dodacima. Ružičasti drveni krevetić dio je seta koji još čini ružičasto-crvena komoda, crveni stolić i ružičaste stolice. Osim po koloritu, namještaj je sličnih dječjih linija, posebno vidljivih u dimenzijama, ali i oblicima nožica stolića i krevetića. Od bijelih elemenata koje smiruju ružičastu i crvenu kombinaciju nalazi se manji tepih od umjetnog krzna, ugradbeni ormar i bijeli zidovi. Preko jednog zida naslikan je val u crvenoj boji, koji dodatno razigrava prostor i vizualno povezuje zid s ostatkom prostora. U bijeloj su boji i vrata, koja su vizualno stopljena s bijelim zidom i ormarom i stoga gotovo neprimjetna. Na podu je parket svijetlih tonova .Prozor je skriven trobojnim prozračnim zavjesama u svijetloružičastoj, bijeloj i prljavobijeloj kombinaciji. Problem pohranjivanja stvari koje se svakodnevno koriste, što je nerijetko problem u svakoj dječjoj sobi, riješen je maštovitim visećim policama u dvije varijante ružičaste boje, a ove tri police većih dimenzija i interesantnog oblika uz funkcionalnu imaju i vrlo važnu estetsku ulogu. Izrađene od prozračnog, lakog tekstila ove police koje kao da lebde dijelom prostora i doimaju se kao svojevrsne instalacije koje omekšavaju prostor i čine dobru poveznicu s laganim zavjesama na prozoru.Iznad ružičastog krevetića nalazimo nekoliko ambijentalnih lampica u obliku cvijeta, koje su iste boje kao i krevetić. Posteljina je tonovima usklađena s ostatkom sobe, pridonoseći osjećaju cjeline. Prilikom smišljanja ovako uređenog prostora posebno se vodilo računa da se ne “zaguši” suvišnim komadima namještaja i nepotrebnim dekorativnim elementima kako bi u njemu ostalo dovoljno prostora za igru i sačuvao se osjećaj prostranosti.U ovoj varijanti predviđenoj za dječaka školarca prevladava plavkastosivi kolorit u kombinaciji s okeržutom bojom. Sivu boju nalazimo na dva zida, dok se isti ton žute boje nalazi na suprotnom zidu i stolici smještenoj uz radni stol. Najvažniji štih ovoj sobi daju sjajni aluminijski namještaj i detalji. Krevet, noćni ormarić koji može poslužiti i za odlaganje školskog pribora i knjiga, a koji je strateški smješten ispod stola kako ne bi dodatno zauzimao prostor, te koš za smeće i stolna lampa srebrnih tonova.Radni je stol od laganog svijetlog drva. Dvije jednostavne zidne police predviđene za odlaganje knjiga svojim materijalom i linijama čine komplet s radnim stolom. Posebno interesantan oblik ima zidna aluminijska polica smještena iznad kreveta. Njezine zaobljene linije daju dinamiku, a srebrni ton je povezuje s ostalim aluminijskim detaljima.Ulazna vrata i ugradbeni ormar sive su boje, kao i boja zidova, a zid na kojem se nalazi prozor bijele je boje kako se prostor ne bi suviše vizualno smanjio. Kako prostor ne bi djelovao prestrogo, na prozor su stavljene jednostavne prozračne zavjese od laganog, prozračnog materijala u bijelo-plavkastoj kombinaciji.Plava boja kakvu nalazimo na zavjesama nalazi se i na posteljini. Ovako uređen prostor za dječaka školske dobi može poslužiti do samog kraja njegova školovanja, jer se prilikom osmišljavanja ove sobe posebno vodilo računa da prostor ne bude suviše “obilježen” dobi djeteta.
Kako urediti dječju sobu
GORILOPEDIJA MOJ DOM