Manekenke svijeta, možete odahnuti, štoviše, prezalogajiti; napokon imate i službeni “zakonik” koji to propisuje! Naime, prvi put u povijesti, ili otkad pista za modu postoji, objavljen je naputak o tome kako bi se modeli trebali prehranjivati da budu lijepi i zdravi.
Time je “do nogu” dotučen pristup “prehrane” vodom, kavom i cigaretama koji čine, nažalost, okosnicu jelovnika mnogih manekenki željnih uspjeha. Da stvar uopće nije šaljiva pokazuje velik broj poremećaja u prehrani profesionalki i ostalih djevojaka, kojima su uzor nositeljice, tobože idealnog, “narko-chic looka”.
Čini se da je tome uzoru napokon odzvonilo; zbog toga se prehrambeni naputak izdan od Američkog udruženja modnih dizajnera (CFDA) pod predsjedanjem Diane von Furstenberg s pravom može nazvati revolucionarnim – dijelom i stoga što će, jamačno, utjecati i na sam izgled budućih manekenki.
A što o sastavu “prehrambenog evanđelja po dizajnerima”, koji obiluje orašastim plodovima, muffinima, crvenim i bijelim mesom, maslacem od kikirikija(!), omletima i drugim, kalorično izdašnim namirnicama i jelima, preporučenim “svakih nekoliko sati”, misle njegove, možebitno, buduće konzumentice?
Sedamnaestogodišnja Mia Franić iz Splita, jedan od najpoznatijih mladih modela agencije “Midiken” u inozemstvu i kod nas povjerila nam je da ni dosad nije gladovala (iako izbjegava slatkiše), možda i zbog svoje još uvijek razvojne dobi; tajnu ljepote, pak, vidi u svakodnevnom bavljenju sportom. U njezinu slučaju, naizmjenično prakticira trčanje, kick-boxing i rolanje.
– Ljudi neopravdano misle da manekenke potičemo na izgladnjavanje, pa će olako zaključiti i da zbog toga nismo mi, nego dizajneri, donijeli naputak o prehrani – rekao nam je Sayon Bangoura, vlasnik “Midikena”.
– Istina je da mi, zapravo, s djevojkama imamo individualan pristup, i to upotpunjen suradnjom s nutricionistom ako je potrebno. Svako izbjegavanje hrane zabranjeno je, i lako može rezultirati otkazom ugovora o suradnji – istaknuo je Bangoura, koji pozdravlja donesenu preporuku iz Amerike, a s njim je složan i Ivica Jurišić, vlasnik najjače regionalne modne agencije “Kristina”.
– Osobno nikad nisam previše sugerirao djevojkama što jesti, ali sam zabranio pizze i fast-food, barem na večerama nakon revije, kad ih vidim. No, smeta mi što mnoge zabušavaju s bavljenjem sportom. Pet sati provedu u školi, pet na fejsbooku, dva u kafiću; žalosno je što se mnogima dnevna tjelesna aktivnost svodi tek na eventualno stajanje u autobusu na putu do škole – Jurišić će.