TRŽIŠTE luksuzne robe u Kini posljednjih mjeseci doživljaval pravi boom, a bogati Kinezi postali su najzahtjevniji kupci koje su modni brendovi mogli zamisliti.
Naime, kineski milijunaši ne zadovoljavaju se više stvarima koje Louis Vuitton, Hermes, Fendi i ostali brendovi prodaju u New Yorku ili Parizu, već su počeli tražiti stvari koje su napravljene isključivo za njih.
Posebne kolekcije odjeće
“Made in China” tako je postao “Made for China”, a među prvima koji je požurio zadovoljiti potrebe masovnog kineskog tržišta je Hermes. U njihovu nedavno otvorenom butiku u Šangaju ne mogu se uopće pronaći stvari koje Hermes prodaje u svojim dućanima po svijetu, poput recimo šalova ili marama. U njihovu šangajskom butiku prevladavaju sjedalice u stilu koji je nastao u vrijeme dinastije Ming, porculanske zdjele u obliku jajeta te nakit inspiriran kineskom tradicijom.
Sve je napravljeno od kineskih materijala, što je dodatno privuklo Kineze dubljeg džepa, a primjer Hermesa uskoro počinju slijediti i drugi. I dok se Hermes orijentirao na dekorativne stvari, ostali brendovi, koji se bave proizvodnjom odjeće, imaju na umu prilagođavanje odjeće za kinesko tržište.
Levi Strauss & Co. dizajnirao je potpuno novu kolekciju traperica, Denizen, koje su puno uže i kraće od klasičnih modela te su na taj način prilagođene kineskim kupcima, koji su po fizionomiji sitnije građe nego zapadnjaci. Ovo što je napravio Levis, morat će napraviti i svi ostali ako svoju odjeću žele prodavati na dalekom, bogatom Istoku.
Dizajnirano u Kaliforniji…
Međutim, nisu samo modni brendovi počeli proizvoditi stvari namijenjene kineskom tržištu. Citroën je svoj model C4 potpuno promijenio kako bi “prošao” u Kini, kao i BMW s modelom M3. Čak je i Apple svoju trgovinu u Šangaju uredio po mandarinskoj tradiciji, i to je jedini njihov dućan u kojem zaposleni ne nose crne, već crvene majice s natpisom: “Dizajnirano u Kaliforniji, proizvedeno za Kinu”.