Modeli cipela
RECENTNO ISTRAŽIVANJE je pokazalo da prosječna Amerikanka ima 19 pari cipela te da je sasvim sigurno barem jedan par kupila tajeći to partneru.
Anketu je proveo Nacionalni centar za istraživanje konzumerističkih navika za magazin ShopSmart na uzorku od 1057 žena. No, Amerikanka sa 19 pari cipela stalno nosi tek četiri para. Petnaest posto ih pak ima više od 30 pari. Istraživanje je također pokazalo kako je 43 posto žena povrijedilo svoja stopala u štiklama, a čak 8 posto je imalo ozbiljnih ozlijeda, poput uganuća ili prijeloma.
"Žene vole cipele i spremne su zbog njih riskirati čak i ozbiljne povrede", objašnjava urednica magazina Lisa Lee Freeman. S tim bi se sasvim sigurno složila glumica Meryl Streep koja je otkrila: "Imam jedan par Pradinih cipela u kojima me noge jako bole. No, nije greška u cipelama, one su fantastično napravljene. Krivim svoja stopala. Imam stopala svoje majke…"
Žene prosječno kupuju četiri para cipela godišnje, a 13 posto ih je priznalo kako kupnju skrivaju od svojih partnera. Šest od deset žena zažali što su kupile barem jedan par cipela. Četvrtinu svojih cipela prosječna žena je obula – samo jednom! Cipele mogu koštati cijelo bogatstvo; i dok nas novac sam po sebi teško može usrećiti, novi par cipela sa sobom nerijetko donosi uzvišen osjećaj. Za razliku od odjeće, cipele imaju značajnu prednost. Bez obzira jeste li debeli ili mršavi, niski ili visoki, lijepi ili ružni… možete kupiti bilo koje cipele za kojima vam srce žudi.
Dugo vremena je opsesija luksuznim cipelama bio privilegij glumica, nasljednica velikih bogatstava, it-djevojaka… a koje su se legitimirale upravo noseći cipele Hermesa, Guccija, Jimmya Chooa, Manolo Blahnika, Christian Laboutina…. No danas je to masovni trend. Pa se tako mnoge odrasle žene identificiraju sa svojom obućom, sve pod parolom "Ono sam što obuvam".
No prije svega ženske cipele govore jezikom – seksa. Jer upravo visoke pete, više od bilo čega, podcrtavaju razliku između, muškaraca i žena. Visoke pete su jedno od glavnih oruđa urbanih predatorica kakve smo upoznali u kultnoj seriji "Seks i grad", TV proizvodu u kojem je opsesija cipelama dobila svoje pravo građanstva.
Ako ženska opsesija cipelama i jest nešto više od pukog konzumerizma, ponekad je treba spustiti na zemlju i okrenuti leđa modnom teroru. Baš kao što je to u svojem dramsko-glazbeno-plesnom uratku "Rad Borosane na sebi" napravila glumica Nina Violić.
U toj monodrami koju je postavila prije pet godina Nina je duhovito, zabavno i točno progovorila o fetišizmu prema nogama i stopalima, kao i o bezazlenom i vedrom skupljanju cipela. No, njezina junakinja je bila radna obuća žena u socijalizmu, krasno ružna Borosana koje je do danas ostala najvažniji modni stav Nine Violić.