Časopis Vogue
– Dobar dan, imate li Vogue? Dobar dan, jel stigao Vogue? Aha, tu je Vogue – tako najčešće izgleda posjet Zagrepčanki odjelu stranih časopisa u knjižari Algoritam.
Ta modna biblija, kako Vogue inače nazivaju, uvjerljivo drži prvo mjesto na listi najprodavanijih stranih magazina u Zagrebu, a Zagrepčanke će za njega svaki mjesec izdvojiti između 55 i 90 kuna, ovisno o izdanju.
Dobro se prodaju sve inačice Voguea, britanska, američka, francuska, australska i njemačka, otkriva nam voditeljica odjela Valentina Sačer, a mjesečno se proda oko 200-tinjak komada, plus 50-ak na pretplatu, što je mnogo za naše prilike.
Zagrepčanke:
1. Moda: Vogue na svim jezicima2. Uređenje doma: francuski Art & Decoration, američki Architectural Digest3. Njemački ženski naslovi: Frau i Burda
Zagrepčani:
1. Dnevne novine: britanski Financial Times2. Specijalizirani mjesečnici: automobili, rock glazba, golf i kompjutori3. Moda: američki Gentlemens Quarterly
– Ako je tog mjeseca održan kakav važan svjetski modni događaj, poput tjedna mode u Milanu, onda se proda i više primjeraka – pojašnjava Sačer. Slijede američki modni mjesečnik In Style Magazine, te Gentlemens Quarterly kojeg kupuju i žene. Zagrepčanka Lana Tadić kaže da “jezivo skupe strane časopise kupuje valjda oduvijek”.
– Vogue je za mene umjetnost. Kratko sam kupovala hrvatski Cosmo i Elle, ali sam prestala jer su naši modni editorijali katastrofa – rekla je Lana.
Iza mode, mlađe Zagrepčanke će, kažu, bez grižnje savjesti potrošiti na časopise o uređenju doma, neovisno o tome preuređuju li svoju dnevnu sobu ili ne. Prije svega, bacit će se na francuski Art & Decoration, američke Country Living i Architectural Digest. One nešto starije kupuju njemačke ženske tjednike i besmrtnu Burdu s krojevima.
Politički i ekonomski tjednici više su na meti muškog spola. Tako britanski The Economist, te američki Time i Newsweek u Zagrebu kupuju poslovni muškarci. Dobro se prodaju njemački politički tjednici “Spiegel” i “Zeit”, oko 20-ak komada tjedno, kaže Sačer iz Algoritma.
Zagrepčane najviše zanimaju mjesečnici o automobilima, digitalnoj fotografiji i golfu. Traženi su i glazbeni magazini. Muškarci između 20-ak i 45 godina moraju, kažu, kupovati britanski Classic Rock i američki Rolling Stone jer ne postoji vjerodostojan hrvatski glazbeni mjesečnik, dok tinejdžeri kupuju Bravo i Popcorn.
– Dnevne novine s cijenom između 10 i 30 kuna najskuplji su zalogaj koji sebi priušte Zagrepčani stariji od 37 godina – kaže Sačer i dodaje da se najbolje prodaje britanski Financial Times, oko 300 komada mjesečno, te International Herald Tribune 180 komada mjesečno.
Pretplata koju si Zagrepčani priušte kreće se između 700 i 1500 kuna godišnje, dok se poneke institucije pretplaćuju na časopise čija godišnja pretplata iznosi do 50.000 kuna kao što je Library Review.
Od zanimljivosti valja istaknuti da stanovnici metropole traže Kalibar, beogradski tjednik o oružju, kupuje se i Elle na ruskom jeziku, a jedan se Zagrepčanin pretplatio na talijanske križaljke.
Časopis Vogue