Obrade pjesama, Najpoznatije obrade
Obrade su postale umjetnički koncept
Obrade tuđih pjesama nisu ništa novo u popularnoj glazbi. A kažu da u rocku još nema težeg zadatka nego snimiti intrigantnu verziju skladbe Dylana ili Beatlesa koja će originalu podariti novu kvalitetu. Čini se kako su The Flaming Lips, Beck, Wilco i Peter Gabriel upravo nešto tako imali na umu kad su posegnuli za pjesmama drugih izvođača.
Trend na internetu
The Flaming Lips, uz pomoć Henryja Rollinsa i Peaches, snimili su svoju verziju glasovitog albuma “Dark Side Of The Moon” Pink Floyda čija zanimljivost počiva upravo na različitosti od originala. “Dark Side Of The Moon” The Flaming Lipsa bitno je drukčiji od originala. Ako i nije bolji, zanimljiv je jer zvuči poput hrabre revizije, pa čak i diverzije zaljubljenika u opus Pink Floyda. Nema ovdje ni primisli o manirizmu i što doslovnijem kopiranju izvornika. Upravo suprotno, The Flaming Lips su pankerski – u idejnom smislu – tretirali “Dark Side Of The Moon”. Objavljena gotovo usporedno s novim albumom “Embryonic”, verziju “Dark Side of The Moon” The Flaming Lipsa možete naći samo na internetu.
U tom virtualnom svijetu, na svojoj web stranici, “record club” je prije nekoliko mjeseci osnovao američki kantautor Beck. Ideja da u jednome danu s kolegama, bez proba, snimi obrade svih pjesama s debi albuma Velvet Undergrounda i potom ih iz tjedna u tjedan, pjesmu po pjesmu, objavljuje na svojoj web stranici, dobila je nastavak s Beckovim podjednako neobičnim obradama pjesama s albuma “Songs Of Leonard Cohen”.
Uzajamne obrade
Neke od njih zvuče kao spoj hip hopa i folka. Kanadska kantautroica Feist i freak-folk bard Devendra Banhart također su članovi Beckovog “record cluba”, a Wilco su priložili obrade pjesama s acid-rock klasika “Oar” Skipa Spencea, nekadašnjeg bubnjara psihodeličnih rock grupa Jefferson Airplane i Moby Grape. Peter Gabriel, pak, novi regularni CD album “Scratch My Back” osmislio je kao album orkestralnih obrada pjesama Davida Bowieja, Talking Headsa, Neila Younga, Kinksa, Randyja Newmana, Paula Simona, Lou Reeda, Earthe Kitt, ali i Radioheada, Arcade Fire, Bon Iver, Elbow i The Magnetic Fileds.
Intimne i glacijalno mirne ili dramatične i burne, Gabrielove obrade doista jesu nova čitanja uglavnom dobro poznatih skladbi, a najdojmljivijima su ispale “Heroes” (Bowie), “Listening Wind” (Talking Heads) i “My Body Is A Cage” (Arcade Fire). Gabrielova ideja također je bliska ideji “record cluba”, a želja mu je da neki od aktivnih izvođača čije je pjesme obradio na “Scratch My Back” učine slično s njegovim pjesmama ili skladbama ovdje zastupljenih izvođača, možda i nekih drugih. Radiohead su već izjavili kako će sigurno snimiti obradu jedne Gabrielove skladbe, pa možda Gabrielov album preraste u ediciju sličnih projekata.
Obrade pjesama, Najpoznatije obrade