Poticaji za mlade poduzetnike
Martina: Radim 13 sati i ničega se ne bojim
ZAHVALJUJUĆI dobroj ideji, poduzetničkoj hrabrosti i malo sreće kod pronalaska financijera, oni su uspjeli. Hrvatska se može pohvaliti brojnim uspješnim start-up tvrtkama iza kojih su uglavnom mladi, obrazovani Hrvati koji se nisu bojali realizirati svoju ideju.
Mladu Zagrepčanku Martinu Usmiani u pokretanju novog biznisa nije spriječila ni aktualna kriza u kojoj mnogi razmišljaju da je najvažnije po svaku cijenu zadržati radno mjesto.
Uštedjeli 245.000 kuna
Na hrvatskoj internetskoj sceni prije dva mjeseca osvanula je nova web zajednica Kolektiva.hr . Iz vječne želje svih nas da po što nižim cijenama kupimo što je moguće bolji proizvod i uslugu, Martina je stvorila cijeli biznis. Njezina online zajednica funkcionira tako da svaki član svaki dan u svoj inbox dobije posebnu ponudu: proizvod ili uslugu s popustom i do 90 posto. Ako se skupi dovoljno kupaca, ponuda je uspjela.Ako ne uspije, što je prava rijetkost, potencijalni kupci nisu dužni ništa platiti. Kolektiva.hr dosad je prodala 1570 kupona i svojim klijentima uštedjela više od 254.000 kuna. Sudionici Kolektive.hr jučer su uspješno pokupovali let balonom u pola cijene.
Radi 13 sati dnevno
– Ideja se pokazala punim pogotkom u krizi jer i uz pad kupovne moći građani mogu uživati u brojnim uslugama u pola cijene. Riječ je o idealnoj situaciji kada su svi na dobitku: kupci dobivaju proizvod ili uslugu u pola cijene, a prodavateljima niti jedna reklama ne može donijeti ovakav učinak. Najveća nam je prepreka relativno mala populacija koja bez straha plaća usluge internetom – rekla je direktorica tvrtke Martina Usmiani koja je u biznis uložila 100.000 kuna i ima dvoje zaposlenih.Ta 33-godišnjakinja počela je raditi nakon završene srednje trgovačke škole i ubrzo zaključila da uobičajena radna mjesta i fiksno radno vrijeme nisu njezin izbor. Premda sada radi i više od 13 sati dnevno, očekuje da će se sve uloženo vratiti.
Manje start-up tvrtki
Velik dio start-up tvrtki vezan je upravo uz nove tehnologije, a neki su vrlo brzo uspjeli odlično zaraditi. Nažalost, kriza je natjerala mnoge da pričekaju sa svojom poduzetničkom idejom neka bolja vremena. Hrvatska je lani zabilježila smanjenje novoosnovanih start-up tvrtki od 25 posto u odnosu na 2008. godinu.Prema godišnjem istraživanju Global Entrepreneurship Monitora, od zemalja u regiji lošija je samo Srbija u kojoj je zabilježen pad od 40 posto. Problem u većini zemalja je isti: u krizi je teže nego ikada pronaći izvore financiranja.Start-upom smatra se tvrtka koja je na tržištu od tri do 42 mjeseca. U užem smislu, start-up označava kompaniju koja je tržištu ponudila novi proizvod ili uslugu.Mali i srednji poduzetnici kreiraju 44 posto hrvatskog BDP-a, zapošljavaju više od 900.000 radnika i sudjeluju u više od 40 posto direktnog izvoza.
Poticaji za mlade poduzetnike
GORILOPEDIJA – EKONOMIJA I PRAVO