Inovacije u poduzetništvu
Inovacije u poduzetništvu
Poduzetništvo i inovacija danas je u cijelom svijetu u središtu interesa jer se daljni gospodarski rast i smanjenje nezaposlenosti može zasnivati samo na poduzetničkom društvu. Poduzetničko društvo karakterizira poduzetnička ekonomija sa poduzetnicima u kojoj postoji veliki broj novih poduzetništva.
Poduzetnik je osoba koja je spremna preuzeti rizik pokretanja poslovnih pothvata i osnivanja novog poduzetništva. Poduzetništvo definiramo kao ukupnost poduzetnikovih znanja, vještina i sposobnosti za uspješno vođenje poslova. Dinamičnom razvoju poduzetništva najviše doprinosi inovacija i kreativnost povezana sa modernom informatičkom tehnologijom koja omogućava ubrzanje radnih procesa i novu kvalitetu rada.
Osnovna karakteristika poduzetničkog društva su stalno osnivanje raznovrsnih malih poduzetništva-poduzeća/obrta koji nemaju zaposlenog ni jednog radnika do poduzetništva koja zapošljavaju do stotine zaposlenih.
Većina teorija koje su se zasnivale na velikim poduzetništvima kao nosiocima rasta i razvoja postepeno se napuštaju jer su promjene na tržištu postale toliko brze da na njih može jedino uspješno odgovoriti malo ili mikro poduzetništvo. Velika poduzetništva transformiraju se u grupacije i mreže malih poduzetništva za zajedničkim razvojem, istraživanjem i marketingom.
Poduzetnike u svojim poduzetništvima karakterizira poduzetničko ponašanje koje uvijek želi iskoristiti povoljnu poduzetničku priliku. Osim osobina kojima raspolaže poduzetnik za uspjeh je potrebno i znati rukovoditi i komunicirati sa zaposlenima u poduzetništvu. Poduzetničko ponašanje predstavlja stalni proces istraživanja, analize, donošenja odluka, preuzimanja rizika i ostvarenja poduzetničke dobiti.
Privatno poduzetništvo na temelju iskustava u razvijenim zemljama, a također i u Hrvatskoj, ima najučinkovitije ekonomsko poslovanje. Uspješnost poduzetništva zasniva se na stalnim promjenama i reagiranju na promjene. U osnovi svih promjena leži inoviranje proizvoda i usluga i visoka kvaliteta novih proizvoda koju jedino može potvrditi tržište.
Oblici organiziranja poduzetništva:
OBRT – obavlja ga fizička osoba u skladu sa Zakonom o obrtu TRGOVAČKO DRUŠTVO – pravna osoba u skladu sa Zakonom o trgovačkim društvima ZADRUGA – pravna osoba u koju su udružene osobe u skladu sa Zakonom o zadrugama POLJOPRIVREDNIK – fizička osoba ili pravna osoba u obliku trgovačkog društva PODUZETNIK – fizička osoba koja obavlja poduzetničke aktivnosti i ostvaruje dohodak.
Postoji veliki broj poduzetničkih strategija. Svaka izabrana strategija može biti dobra no samo nekoliko njih mogu dati najbolji poslovni rezultat. Svaki poduzetnik treba napraviti svoj strateški poslovni plan u kojemu detaljno razrađuje jednu od poduzetničkih strategija.
U poslovnom planiranju preporuča se istovremeno kombinirati i više strategija za dugoročno djelovanje. Strategiju poduzetništva – poduzeća definirana je kao plan razvojnih ciljeva i način njihovih ostvarenja. Strategijom se određuje dugoročni smjer kretanja organizacije.
Nakon donošenja odluke o izboru strategiji poduzetnik treba izraditi model te izabrati taktike i instrumente za ostvarivanje poduzetničkih ciljeva i podciljeva u svom poduzetništvu.
Neke od mogućih strategija:
STRATEGIJA STVARANJA NOVIH KUPACA
Ova strategija podrazumjeva ponudu novih proizvoda i usluga i prodajno propagandne modele za pridobivanje većeg broja novih kupaca.
STRATEGIJA AGRESIVNOG DJELOVANJA NA TRŽIŠTE
Ova strategija podrazumjeva izradu stalnih propagandnih kampanja tokom godine.
STRATEGIJA BRZE IMITACIJE PROIZVODA ILI USLUGA
Ova strategija podrazumjeva praćenje rada konkurencije i ponuda poboljšanih istih ili sličnih proizvoda tržištu.
STRATEGIJA VISOKE KVALITETE
Ova strategija podrazumjeva pozicioniranje proizvodnje i usluga prema visokoj kvaliteti uz posebno određenu politiku cijena.
STRATEGIJA NISKIH CIJENA
Ova strategija podrazumjeva tržišni nastup sa politikom velike količine proizvoda sa niskim cijenama za proizvode i usluge.
STRATEGIJA BRZOG UVOĐENJA NOVIH PROIZVODA
Ova strategija podrazumjeva planiranje velikog broja novih proizvoda svake godine. Za svaki proizvod se planira marketinška kampanja.
STRATEGIJA ULASKA U TRŽIŠNE NIŠE
Ova strategija podrazumjeva ponudu proizvoda i usluga na tržištima koja nisu pokrivena proizvodima ili uslugama uz posebne politike kvalitete i cijena.
Kontinuirano školovanje
Jedan od uvjeta za poticanje dinamičnog razvoja poduzetništva je postojanje strategije kontinuiranog školovanja poduzetnika rukovoditelja-direktora/menedžera. Profesionalno školovani poduzetnici i rukovoditelji biti će u stanju djelovati na lokalnom, regionalnom i globalnom tržištu te doprinjeti smanjenju nezaposlenosti u Hrvatskoj.
Svijet efikasnog poduzetništva ne poznaje državne granice i samo uspješni idu dalje i preuzimaju tržišta za sebe i za njih se zna. Znatno više je onih poduzetništva- poduzetnika koji nisu uspjeli i za njih nitko ne zna. Većina neuspješnih poduzetništva – poduzetnika platilili su najveću školarinu bankrotom svojih poduzeća, ili drastičnim smanjivanjem imovine i otpuštanjem radnika.
Inovacije u poduzetništvu