Vrste automobila
PROSJEČNA STAROST automobila na hrvatskim cestama je 7,3 godine.
Žene se manje zamaraju održavanjem automobila od muškaraca – više od 60 posto njih ga servisira u ovlaštenom servisu, 30 posto ih ne zna kada mijenjaju gume, a automobil peru rjeđe nego muškarci.
Na temelju istraživanja koje je provedeno tijekom lipnja 2009. na uzorku s više od 1000 ispitanika, web oglasnik za vozila 4Kotača donosi podatke o tome koje marke automobila Hrvati trenutno voze, jesu li zadovoljni svojim limenim ljubimcima i lojalni jednoj marki, posvećuju li se dovoljno održavanju svog vozila te koje automobile cijene kao najkvalitetnije.
Najviše ispitanika trenutno vozi Renault (11 %) i Volkswagen (10 %). Na trećem mjestu nalazi se Opel (9 %), na četvrtom Fiat (6 %), a peto mjesto ravnopravno dijele Audi, Mazda, Ford, Peugeot i Škoda (svi s udjelom od 5 %).
Poredak najzastupljenijih marki automobila u određenoj se mjeri razlikuje po regijama.
Dalmatinci preferiraju talijanske marke, pa se na prvom i drugom mjestu nalaze Fiat (13 %ispitanika s tog područja) i Alfa Romeo (9 %). Stanovnici istočne Hrvatske, Istre i Kvarnera te Zagrepčani najviše voze Renault, što je u skladu s prosjekom. VW i Opel dobro kotiraju u svim regijama i uglavnom su na drugom ili trećem mjestu. Veći broj Zagrepčana, uz Renault (11 %), Opel (10 %) i Volkswagen (9 %), vozi i Toyotu (6 %).
Na pitanje koji bi automobil vozili u cjenovnoj klasi koju si mogu priuštiti, po 8 %za svaku marku odgovorilo je Hondu, Volkswagen i Audi.
Iako najveći broj ispitanika iz Dalmacije trenutno vozi talijanski auto, u cjenovnoj klasi koju si mogu priuštiti radije bi vozili Mercedes (11 %) ili Toyotu (9 %). Zagrepčani bi, među onima koje mogu kupiti, najradije odabrali Hondu (njih 11 %), zatim Volkswagen (8 %), Audi te Mazdu (oba po 7 % ispitanika).
Zagrepčani vole Škodu
Među 10 automobila koje bi Zagrepčani vozili nema Mercedesa, ali jedino u ovoj regiji nailazimo na Škodu koju bi vozilo 4 % ispitanika.
I dok bi najveći broj muškarca odabrao Volkswagen (8 %), žene kao svoj sljedeći automobil vide Renault (njih 11 %). Za jedne i druge na drugom i trećem mjestu nalaze se Honda, odnosno Audi.