Ugradnja plina u automobile
ZBOG SVE skupljeg dizelskog goriva, koje se izjednačilo s naftom, vozači masovno prelaze na plinski pogon.
Uglavnom se radi o dobro poznatom pogonu na ukapljeni naftni plin LPG (Liquified Natural Gas). Razlog je u znatno nižoj cijeni tih goriva, jer se LPG prodaje po cijeni od 3,35 kn po litri.Iako se potrošnja tekućeg plina povećava za 15 do 20 posto u usporedbi s benzinom to donosi uštedu veću od 50 posto. Zbog toga na naše tržište neprestano stižu najnovija dostignuća u tom području. Tvrtka Thomgas nedavno je predstavila cijelu paletu plinskih uređaja i sustava renomirane marke BRC, za benzinske motore nove generacije.Plinska goriva su pogodna za pogon motora s unutrašnjim izgaranjem, jer se lako miješaju sa zrakom. Potom izgaraju bez dima, čađe i mirisa te ne ostavljaju naslage na klipu i ventilima. Budući su u motoru u plinovitom stanju ne razrjeđuju ulja za podmazivanje.Omogućuju brzo i lako upućivanje i pri hladnom vremenu, otporna su na detonantno izgaranje te se zbog toga mogu koristiti uz visoke stupnjeve kompresije. To jamči visoku učinkovitost procesa izgaranja.Tekući naftni plin je mješavina propana C3H8 i butana C4H10 s izobutanom, butilenom, propilenom… Propan je bolje gorivo od butana, prije svega po oktanskom broju (111) i boljem paljenju na niskim temperaturama.Zbog toga ga u mješavini ima više zimi nego ljeti, a u mnogim zemljama prirodni plin se pretežito sastoji od propana. Uglavnom se dobiva preradom sirove nafte u rafinerijama, a manjim dijelom izdvajanjem iz zemnog plina.Ugradnja instalacije na plinski pogon najjeftinija je i najbrža u starim automobilima s rasplinjačem. Kod novih, s ubrizgavanjem, preporučljivo je ugraditi kvalitetan sustav izravnog ubrizgavanja, jer se kod indirektnog ubrizgavanja u usisnu cijev ne mogu potpuno spriječiti povratne detonacije (back-fire).To je štetno, jer može izazvati oštećenje usisne zaklopke i usisnih ventila, a ako je usisna grana od plastike, može doći do njenog rasprskavanja. To nije jedina stvar o kojoj treba voditi računa. Plin lošije hladi sjedišta ventila od benzina te su oni izloženi većem toplinskom udaru.Zbog toga je u motorima Forda te svih japanskih marki (Honda, Mazda, Nissan…) potrebno ugraditi dodatne lubrifikatore – mlaznice specijalnog ulja Flash lube, sa spremnikom od pola litre, što je dovoljno za 15.000 km.Osnovni dijelovi su spremnik, isparivač i mješač, odnosno brizgaljke. Postoje dvije vrste spremnika – cilindrični (45 do 120 litara) i toroidalni (22 do 70 litara), a važno je napomenuti da u spremnik staje 80 posto njegovog obujma. U njima se naftni plin sprema pod tlakom od 6 do 20 bara. Dakle, treba računati na razmjerno velika početna ulaganja, koja se, ovisno o opremi kreću od 1000 do 2000 eura.