Spremnik za gorivo
U SVAKODNEVNOJ ŽURBI i strci gdje je svaka minuta dragocjena vrlo lako se može dogoditi da vozač umjesto dizelskog goriva u spremnik automobila utoči benzin ili benzin zamijeni dizelom.
I tada u pravilu nastaju pravi problemi za vlasnika automobila.
Jer ne samo što će automobil vrlo brzo stati pa će to vlasnika u prvom trenutku stajati gomilu živaca, nego će ovaj to osjetiti i na vlastitom džepu.
Naime, u slučaju točenja krivog goriva nema druge nego zaustaviti automobil, ako uopće krene, te nazvati vučnu službu koja će vozilo odvući u ovlašteni servis na ispumpavanje spremnika i daljnje pretrage kako bi se ustanovila veličina kvara.
Ako čovjek na vrijeme primjeti grešku, odnosno ako odmah prekine točenje i ne ulije više od pet posto krivog goriva nikakve štete neće biti. Dovoljno je natankati što više pravog goriva, po mogućnosti do vrha spremnika i ta mala količina krivog goriva će se izgubiti u toj masi. Bez obzira je li riječ o benzinu ili dizelu procedura je ista, kaže šef prijema u servisu Renaulta u autokući Gašperov u Splitu Davor Ramić.
U devedeset posto slučajeva događa se da se u spremnik automobila s dizelskim motorom utoči benzin. Prema saznanjima Davora Ramića, puno je manji broj ljudi koji shvate da su utočili krivo gorivo prije nego upale motor. Ako je vozač odustao od paljenja motora gorivo neće doći do sustava za ubrizgavanje pa je i procedura jednostavnija. Doduše, ne može se izbjeći poziv vučnoj službi koja će doći po automobil. U samom servisu, s obzirom na to da gorivo nije dospjelo do dizni, dovoljno je slobodnim padom ispustiti natočeno gorivo i to je sve. Potom se nalije pravo gorivo, te nema nikakvih posljedica po motor, kao ni ekstra troškova.
U slučaju da se umjesto dizela utoči benzin, a vozač nije na vrijeme primijetio grešku, automobil će upaliti i u pravilu preći možda stotinjak metara, te se nakon toga ugasiti uz napomenu da je daljnja vožnja nemoguća. Nakon što vučna služba doveze auto u servis također slijedi pražnjene spremnika i obavezna zamjena filtra nafte. Uz to ide blago propuhivanje samih cijevovoda, te ulijevanje pet do deset litara dizelskog goriva. Nakon paljenja agregata automobil mora raditi deset do dvadeset minuta da sagore sve čestice koje su se nakupile u diznama.
U rijetkim slučajevima može doći do začepljenja dizni kod commmon-rail dizelaša koje su u pravilu vrlo skupe i svaka košta dvije tisuće kuna. Iznimno može stradati i sam katalizator, ali samo ako netko uporno, gotovo do iznemoglosti pokušava upaliti motor (za Renaultova vozila cijena katalizatora je u prosjeku između dvije i pet tisuća kuna).
Spremnik za gorivo