Spremnici za gorivo
JEDNA OD STVARI koja vam može zagorčati život na putovanju, a i u normalnoj gradskoj vožnji, je ulijevanje pogrešnog goriva.
Iako je to naizgled bezazleno, može biti vrlo neugodno, štetno i skupo. Koliko ćete imati problema, ovisi o veličini pogreške. Ulijevanje pogrešne vrste istog goriva – dizela umjesto Eurodizela, Supera 95 umjesto Eurosupera 95, odnosno ulijevanje goriva veće ili manje oktanske vrijednosti – najmanji je problem. Tada jednostavno možete nastaviti voziti jer su utjecaji na motor, s jednim spremnikom tog goriva zanemarivi.
Problemi počinju ako se ulije pogrešno gorivo: dizelsko u benzinca, odnosno benzinsko u dizelaša. Kako bi se rizik smanjio na minimum, na poklopcu otvora za gorivo navedena je vrsta goriva koje treba ulijevati. Usto je cijev pištolja za gorivo znatno većeg promjera kod dizelskog, nego kod benzinskog goriva te je dizel teško i uliti u benzinski motor. Zabuna je znatno lakša u suprotnom slučaju, odnosno da se benzin ulije u dizelski automobil. No, i tada problemi ovise o tome u kojem se trenutku otkrije zabuna. Ako se odmah prekine punjenje ili nakon samo nekoliko ulivenih litara, tada je dovoljno dopuniti gorivo do čepa dizelskim gorivom. Ako ulijete benzin do petine obujma spremnika, tada u spremnik najprije ulijte litru motornog ulja, a potom nalijte dizelsko gorivo do čepa. Isto vrijedi kod benzinaca, ali se tada ulijeva samo Eurosuper.Ako ulijete cijeli spremnik pogrešnog goriva, tada je također važno da ne palite automobil jer ćete se puno lakše izvući, pogotovo kod automobila s jednodijelnim spremnikom. Gorivo treba ispumpati. Nije to preporučljivo raditi onako kako se crpi vino ili voda iz spremnika jer je gorivo otrovno, a kod većine auta je to nemoguće. Gorivo treba ispumpati ručnom ili električnom pumpom. Opremu za to imaju neke crpke, a u suprotnom slučaju treba pozvati stručnu osobu.Kod dvodijelnih spremnika (kod većih automobilom sa stražnjim pogonom), gorivo se ne može potpuno izvući te je auto preporučljivo vučnom službom prevesti do mehaničara. Ako ste pokrenuli motor, nastaje veća ili manja šteta, posebice kod dizelskih auta. Najgore je ako shvatite da ste ulili pogrešno gorivo tek kad motor počne trokirati ili se ugasi. Tada obvezno pozovite vučnu službu i pravac – ovlašteni servis.