Servisi automobila
REDOVITO SERVISIRANJE odnosno održavanje automobila bitan je preduvjet za kvalitetno funkcioniranje automobila.
Ono izravno utječe na pouzdanost, trajnost i sigurnost automobila. Samo banalna štednja na filtru goriva može zaustaviti motor kad najmanje želite i povećati trošenje motora, a najprije stradaju filigranski mehanizmi visokotlačnih pumpi goriva i brizgalice. Iako je to gotovo apsurdno, mnogi štede na motornom ulju i filtru koji zaustavlja čestice metala uslijed trošenja motora i ostale nečistoće. Kad se upali lampica ulja, već je kasno jer nastane veće ili manje oštećenje, a ipak mnogima je teško redovito dolijevati ulje.
Neredovito održavanje pogoršava stanje jer se najčešće više ulja gubi nego troši, ponajprije na poklopcima kartera i ventila, a kod starijih motora i na osovinskoj brtvi koljenastog vratila (semeringu). Sve se to može preduhitriti redovitim servisiranjem, a osim oštećenja motora ne treba zanemariti ni povećanje troškova za gorivo i onečišćenje okoliša.Najgora je štednja na kočnicama i ovjesu. Nisu rijetki slučajevi da se ne mijenjaju kočne obloge nakon što se potpuno istroše. Tada počinje kočenje metala o metal, što smanjuje intenzitet kočenja, a kako se ne događa na obje strane istodobno, auto se počne zanositi te se uništavaju (brazdaju) diskovi. Ako se pravodobno ne zamijene istrošeni kuglasti zglobovi, auto na cesti može potpuno izgubiti poslušnost i nekontrolirano skrenuti s ceste ili pod kotače zahuktalog tegljača…Sve se to može spriječiti pravodobnim servisiranjem, koje u konačnici može i smanjiti ukupne troškove jer ne dolazi do neravnomjernog trošenja guma, produljuje se vijek motora, spašavaju diskovi… Istodobno se smanjuje i potrošnja (i emisija štetnih plinova) te redovito servisiranje, u pravilu, smanjuje ukupne troškove. Problem je što većina naših vozača (više od 70 posto) redovito održava automobile dok su u jamstvenom roku jer bi u protivnom izgubili jamstvo.
Nakon toga "zaborave" na tu obvezu. Jednostavno, mnogima to postaje preskupo i ma koliko se ne može opravdati, mnoge treba razumjeti. Zbog toga je dobro tražiti alternativna rješenja, koja su dovoljno dobra, a u nekim slučajevima i bolja od popravaka u ovlaštenim servisima. Specijalizirani servisi (prednjači Bosch), u pravilu nude najviše jer njihovu tehnologiju nude i ovlašteni serviseri.Dobra su opcija i uređeni servisi u sklopu autoklubova, koji u pravilu imaju dobru logistiku te svi servisi koji imaju provjerenu tehnologiju. Tako se, ovisno o zahvatu, može uštedjeti od 10 do više od 50 posto. Kvaliteta servisiranja bitno ovisi o ugrađenim dijelovima i tu se ne isplati štedjeti. Naime "ruke" su često skuplje od dijelova, a ugradnja, odnosno montaža jednako stoji za kvalitetan i nekvalitetan dio.
Servisi automobila