Pregrijavanje motora
ŠTO NAPRAVITI kada kazaljka temperature motora uđe u crveno polje?
Mnogi tada odmah gase motor, što je pogrešno, jer trenutačno prestaje cirkulacija rashladnog medija i ulja te može doži do povišenja temperature na kritičnim mjestima motora. Zbog toga treba pustiti da motor nekoliko minuta radi u praznom hodu. Klima uređaj i sve ostale potrošače (radio/CD, svjetla…) treba isključiti, a (iako zvuči paradoksalno) korisno je uključiti grijanje kabine i to na maksimum, zajedno s ventilatorom. Tada velik dio topline motora odlazi u unutrašnjost automobila i motor se hladi. Hlađenju motora pomaže i podizanje haube. Nakon nekoliko minuta, kad kazaljka mjerača temperature počne padati, motor treba isključiti.
Ako ne vrti – gasi odmah
Dva su izuzetka od prvila da pregrijan motor treba pustiti da nekoliko minuta radi u praznom hodu. Prvi je ako se ne vrti ventilator (zbog pregaranja elektromotora ili otkazivanja termoprekidača). Drugi je još nepovoljniji, ako je pukao remen koji pokreže pumpu rashladne tekužine i ona se ne okreže. Tada treba odmah ugasiti motor, jer rashladna tekužina ne cirkulira te može doži do opasnog lokalnog pregrijavanja i uništenja motora. Motor se nakon gašenja više ne smije pokretati, kako ne bi nastalo veže ošteženje. Dakle, treba ga šlepati do mehaničara.
Najmanje pet minuta u leru
Turbopunjač se kod turbodizelaša zagrijava do 900°C, a kod turbobenzinaca i više. U pravilu se hladi uljem kojim se podmazuje, a kad se užareni turbopunjač naglo ugasi, trenutačno prestaje cirkuliranje ulja i hlađenje. U takvim uvjetima motorno ulje izgori, a može doži i do deformacija osovina i ležajeva. Izgoreno motorno ulje može zatvoriti uljne kanale, te je nakon ponovnog pokretanja motora podmazivanje otežano ili onemoguženo. Zbog toga, nakon velikog optereženja nemojte odmah ugasiti motor. Pustite ga da radi nekoliko minuta u praznom hodu te potom ugasite.