Druga generacija kompakta iz Hiroshime napravljena je prvoklasnom tehnologijom downsizing, atraktivnija je i bolje opremljenija od prethodne, ali nažalost i skuplja.Sve što je dobro je i skupo. Nova Mazda 3, koju smo upoznali u Cascaisu, najelegantnijem dijelu Lisabona, rezidenciji brojnih kraljevskih obitelji, pravi je primjer za to. Model druge generacije temeljito je poboljšan i ušminkan. Po uzoru na modele 2 i 6 koristi tehnologiju downsizing te je čvršći i solidniji, a istodobno lakši od prethodnog. Na prvi pogled lijepo nam je sjeo novi dizajn. Japanski su dizajneri unaprijedili zoom-zoom stil te je model druge generacije znatno privlačniji od pomalo zdepastog prvoga. Nova trica izgleda kao zbijena šestica, ali više od dizajna oduševljava prvoklasna izrada. U Mazdi već duže vrijeme pucaju na najvišu kvalitetu, pa su kupci navikli na cijene koje su među najvišima u kompaktnoj klasi. Model prve generacije krajem 2003. zamijenio je uspješan 323. Usprkos pomalo nespretnog dizajna, uz jedno je peglanje bora prodana u dva milijuna primjeraka. Iako je platforma zadržala iste proporcije i osovinski razmak od 264 cm, napravljena je potpuno nova noseća struktura. Korištenjem visokočvrstih čelika za četvrtinu je povećana čvrstoća, uz smanjenje ukupne mase za 15 kg. Karoserija je rastegnuta sa 441,5 na 446 cm, što je omogućilo povećanje sigurnosti (veće deformacijske zone) i poboljšanje aerodinamike. S koeficijentom otpora zraka od 0,30, nova je Mazda 3 među najaerodinamičnijim kompaktima. U ponudi je i limuzinski model, koji je predstavljen pola godine prije pola godine. Za očekivati je da će biti manje popularan od hatchbacka.