Kineski auti
Rešetkasta maska, poznati obrisi, kipić djevojke na poklopcu motora – sve podsjeća na britanski luksuzni automobil s dugom tradicijom. Uđete li u njega otkrit ćete slične simbole klase – sjedala s masažom, tepihe od čiste vune, ugodnu rasvjetu i bar s pićima.
Do u detalje nalikuje Rolls-Royceu, međutim, radi se o novom kineskom automobilu Geely GE koji je na prošlogodišnjoj izložbi automobila u Šangaju postavljen samo nekoliko metara od britanskog klasika Phantoma.
Prizor je očekivano uzbunio vodeće ljude Rolls-Roycea.
„Naši kolege u Šangaju ozbiljno razgovaraju o ovom problemu. Rolls-Royce se postavlja vrlo zaštitnički kada je u pitanju njihov brand i vrlo ozbiljno shvaća svaki pokušaj da se imitiraju njegovi proizvodi“, rekla je glasnogovornica tvrtke.
Rešetkasta maska, dvostruki R i maskota – leteća djevojka poznata kao Spirit of Ecstasy, uvijek su bili prepoznatljivi i posebno zaštićeni znaci ovog automobila, a kineska verzija ima gotovo identičan kipić na gotovo identičnoj haubi.
I dok privilegija rijetkih, britanski klasik Phantom košta 250.000 funti, njegov kineski rival stoji samo 30.000. Za ovaj novac dobit ćete i posebnu klimatizaciju s pročišćivačem zraka, hladnjakom i stropnim lampicama s efektom zvjezdanog neba.
Kineske kompanije već su se ranije našle na zlu glasu zbog kopijranja tuđih automobila i ne samo automobila.
Prije četiri godine Shuang-Huan Auto kopirao je Hondin CR-V. Honda ga je tužila, a kineska je tvrtka uzvratila protutužbom.
Uzlet kineske autoindustrije
Kina je u 2008. postala vodeći svjetski proizvođač automobila, pretekavši Njemačku i SAD, čije se posrnule industrije automobila bore da prežive u uvjetima sadašnje ekonomske krize.
Kina je prošle godine povećala svoj udio na svjetskom tržištu automobila na 17,2 posto i iza sebe ostavila Njemačku, s učešćem od 14,7 posto i SAD, s udjelom od 14,6 posto, pokazali su podaci njemačkog udruženja proizvođača automobila VDMA.
Britanski analitičari podsjećaju da se kineska autoindustrija počela razvijati prije dvadesetak godina zahvaljujući osnivanju zajedničkih poduzeća s vodećim zapadnim kompanijama.
U prvo su vrijeme sve europske kompanije imale vrlo velike udjele na kineskom tržištu jer su imale tehnološku prednost. Uvjeti za osnivanje zajedničkih tvrtki su ih, međutim, primorali da predaju kineskim kompanijama suvremene zapadne tehnologije i znanja, što je dovelo do toga da kineski proizvođači sada mogu proizvoditi istu tehnologiju, istiskujući svoje bivše zapadne partnere.
Kineski auti