VELIKA zimska muka svih vozača koju izaziva jutarnji mraz – skidanje leda s prednjeg i stražnjeg vjetrobranskog stakla, poželjno i s onih bočnih, po zimi, promrzlim rukama, u grču da se ne zakasni na posao – mogla bi ubrzo postati stvar prošlosti.
Naime, stručnjaci iz Fraunhoferova instituta za površinske tehnologije (IST) u njemačkom gradu Braunschweigu su, u suradnji sa stručnjacima iz Volkswagena i Audija, priopćili kako im je uspjelo razviti autostaklo koje se ne zaleđuje. I još nešto: vrlo rijetko se, gotovo nikada, ne zamagljuje.
Za razliku od klasičnog postupka, odnosno odmrzavanja stakla tako što se zagrijava i topi led, ovo otkriće je zasnovano na fizičkom principu koji onemogućuje da se staklo zaledi, čak i pri temperaturama od minus 180 Celzijevih stupnjeva, kakve ni približno nisu zabilježene na našem planetu.
Cijela tajna je u tome što se staklo presvuče tankim slojem oksida cinka i indija. “Ako se tom smjesom presvuče i vanjska strana, spriječit će se gubitak topline iz auta u okolnoj sredini”, objasnio je novinarima Thomas Drescher iz Volkswagena.