DSG mjenjač
DO PRIJE DESETAK godina sve je bilo mnogo jednostavnije.
Osim motora i opreme, prilikom kupnje većine novih automobila mogli ste birati između ručnog ili automatskog mjenjača. Današnja situacija je bitno drukčija jer se uz ta dva izbora nude još mnogi drugi, sofisticiraniji mjenjači, poput bezstupanjskih, automatiziranih ručnih i DSG-a s dvije spojke.
Mnogi će bez razmišljanja reći da je ručni mjenjač još uvijek najbolji izbor, no nove tehnologije, odnosno sve bolji automatski mjenjači nameću se kao izbor budućnosti. Naime, zbog nedostatka papučice spojke, oni omogućuju značajno lagodniju i opušteniju vožnju, a u nekim slučajevima čak i nešto nižu potrošnju.Da automatski i slični mjenjači u posljednje vrijeme pomalo, ali sigurno istiskuju ručne, najbolje pokazuje činjenica da se nude kao opcija u sve većem broju automobila, neovisno o tome radili se o manjim, gradskim modelima, obiteljskim monovolumenima ili velikim luksuznim limuzinama.Nekoć je glavna prednost ručnih mjenjača bila brzina izmjena. Međutim, današnji DSG mjenjači, koji izmjene vrše uz pomoć dviju spojki, omogućuju brzine “šaltanja” koje su u slučaju ručnih gotovo nezamislive.
DSG (DVIJE SPOJKE) Kako bi se uvjerili da DSG uistinu predstavlja budućnost mjenjačkih sustava, dovoljno je samo pogledati sve veći broj automobila u koje se ugrađuje. Kada je Volkswagenov, odnosno Audijev DSG prije nekoliko godina prvi put ugrađen u R32 izvedbu Golfa te TT s istim motorom, malo tko je slutio da će tu tehnologiju nedugo potom usvojiti brojni drugi proizvođači. Slične mjenjače danas nudi BMW u novom M3, Nissan u supersportskom GT-R-u te Ferrari u netom prikazanoj Californiji. DSG zapravo utjelovljuje dva mjenjača u jednom, svaki s vlastitom spojkom (jedna je zadužena za 1., 3. i 5. brzinu, a druga za 2., 4. i 6.). Rezultati u vožnji su gotovo nevjerojatni. Nema prekida u prijenosu snage, odnosno ubrzanjima, same izmjene su gotovo munjevito brze i iznimno meke. Najbolje od svega, razlike između automatskih i opcijskih “ručnih”, odnosno poluautomatskih izmjena nema. Jedini nedostatak DSG mjenjača je to što sam mijenja naviše pri krajnjim okretajima.
DSG mjenjač