ZAGREB – Izložba "Tipografija glogovog kolca" jednog od pionira hrvatske računalne grafike Vilka Žiljka, na kojoj je predstavljeno dvadesetak recentnih grafika, otvorena je sinoć u Galeriji AZ Hrvatske kulturne zaklade i Hrvatskog slova.
Likovna kritičarka Branka Hlevnjak podsjetila je kako je Žiljak još prije tridesetak godina, u vrijeme Novih tendencija kada računala nisu bila toliko dostupna kao danas, eksperimentirao s računalnom grafikom i programirao računalo da izvodi umjetnička djela, nove slike i grafike.
Od njegovih prvih radova na računalu dogodile su se masovne tehnološke promjene, no za razliku od mnogih koji sada za računalnu grafiku koriste gotove alate i time tapkaju u ponavljanju, Žiljak nikada nije napustio svoj matematičko-umjetnički dijalog sa strojem, ocijenila je Hlevnjak.
Rezultat tog dijaloga, u kojem autor računalu zadaje nove zadatke u skladu sa svojim umjetničkim prohtjevima, originalne su grafike inovativnih kompozicija i djela koja nisu standardna, dodala je.
Vilko Žiljak (Sv. Ivan Zelina, 1946.) diplomirao je na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, a doktorirao na Elektrotehničkom fakultetu. Od 1982. je zaposlen na Grafičkom fakultetu gdje je profesor i voditelj katedre za tiskarski slog i računarsku tehniku, a predaje i na više dodiplomskih i poslijediplomskih studija.
Njegovi rani radovi s područja računalne grafike nedavno su uvršteni u katalog "Ex Machina – rana kompjuterska grafika" Deutscher Kunstverlaga, koji predstavlja jednu od najznačajnijih zbirki uglednog kolekcionara Herberta W. Frankea.
Izložba "Tipografija glogovog kolca", u kojoj je, po autorovim riječima, okomiti logo glogova kolca metafora novog, a istovremeno i iskonskog grafičkog asketizma, bit će otvorena do 8. prosinca.