ZAGREB – Studenti zagrebačkoga Sveučilišta dali su svojim nastavnicima prosječnu ocjenu "vrlo dobar", točnije 4,1, u anketi rezultati koje su predstavljeni na sinoćnjoj tribini u organizaciji Ureda za upravljanje kvalitetom Sveučilišta u Zagrebu.
Riječ je o Studentskoj anketi o kvaliteti rada nastavnika i izvedbi kolegija koja se provodi zadnja tri tjedna nastave u semestru na svim fakultetima zagrebačkoga Sveučilišta, i u koju su uključeni samo studenti koji studiraju po načelima Bolonjskoga procesa.
Do sada je anketa provedena tri puta – u ljetnom semestru akademske godine 2005./2006. za prvu godinu studija te prošle 2006./2007. akademske godine u zimskom i ljetnom semestru za studente prve i druge godine.
Tako je, primjerice, u tijeku ankete provedene u ljetnom semestru prošle akademske godine prikupljeno gotovo 80 tisuća upitnika, a vrjednovano je 2200 nastavnika.
Rezultate ankete sažeo je docent na Filozofskom fakultetu Damir Ljubotina koji je objasnio da su studenti na ljestvici od 1 do 5 ocjenjivali različite aspekte izvedbe nastave – edukaciju i stručnost nastavnika, izvedbu nastave te odnos prema studentima.
Tako su na razini Sveučilišta nastavnici dobili najveću prosječnu ocjenu – 4,35 za odnos prema studentima i za motivaciju za rad, samo nešto nižom ocjenom – 4,25 ocijenjeni su za stručnost u području koje predaju, a najlošije je procijenjena izvedba nastave kojoj su studenti dali prosječnu ocjenu – 3,84.
Od svih nastavnika čiji je rad vrjednovan samo je njih 1,2 do 1,6 posto dobilo prosječnu ocjenu manju od 2,5, a ocjenu odličan dobilo je između tri do pet posto nastavnika.
Ipak, kako je istaknuo predsjednik Odbora za upravljanje kvalitetom Sveučilišta u Zagrebu Tonči Lazibat, anketa je tek jedan od pokazatelja nastavnikove uspješnosti, dok je cilj toga odbora da se sustavno vrjednuju svi sveučilišni procesi.
To je potvrdila i prorektorica za studije i upravljanje kvalitetom Ljiljana Pinter i najavila da će Sveučilište u Zagrebu ove akademske godine uvoditi druge metode vrjednovanja nastave – kao što su provjera znanja (ispita), procjena težine kolegija, organizacije nastave na studijskoj godini te izlaznu anketu za prvi naraštaj koji će završiti trogodišnji ciklus studija.
U raspravi je postavljeno više pitanja, među kojima i trebaju li rezultati ankete biti anonimni kao što su sada ili ne, odnosno kako nagraditi najbolje nastavnike i kako sankcionirati one koji su dobili najlošije ocjene.
S tim u vezi veći broj sudionika smatra da su rezultati ankete samo formalno anonimni te da bi se loše ocijenjeni nastavnici trebali dodatno obrazovati, a najbolji nagraditi.