Massive Attack čine Robert 3D Del Naja i Grantley Daddy G Marshall. Na samom početku s njima je surađivao i Andrew Mashroom Vowles.
Počeli su svoje kreativno druženje sredinom 80-ih kao The Wild Bunch i ostavili trag kao prvi sound system kolektiv u Velikoj Britaniji i proslavili se miksom duba, reggaea, soula i hip hopa. Prvi singl trija The Wild Bunch bio je Look of Love.
Postao je lokalni hit, a producirao ga je drugi bristolski kreativni tandem Rob Smith i Ray Mighty. Oni su imali svoj sound system 3 Stripe (kako se zvala i njihova etiketa), a kao Smith & Mighty potpisali su Any Love, koji se smatra prvim singlom grupe Massive Attack.
Tako se zajedno s grupom Massive Attack rodio trip hop, poznat i kao Bristol sound, koji karakterizira elektronička glazba u downtempu, nastala spajanjem tadašnje britanske hip hop i house scene. Pečat tom zvuku i bristolskoj sceni koja je tih godina bila u centru pažnje sljedbenika nove glazbe dao je album Blue Lines grupe Massive Attack iz 1991. godine.
Tri godine kasnije objavili su album Protection, koji je postao sinonim za vrhunski chill out i na kojem je gostujuća pjevačica grupe Everything bit the Girl Tracey Thorn jednostavno osvojila svijet svojim glasom u jedinstvenom spoju s njihovom glazbom.
Pune četiri godine kasnije izlazi daleko žešći i oporiji Mezzanine, posljednji album prije velikog razlaza kreativne ekipe, jer već godinu dana kasnije Massive Attack napušta Andrew Mashroom Vowles, a Grantley Daddy G Marshall odlazi 2001. Godine 2003. Robert Del Naja bez njih dvojice objavljuje 100th Window, mračan i vrlo intiman album, ali i dalje s njihovim prepoznatljivim zvukom.
Tijekom kreativnog djelovanja surađivali su s čitavim nizom vrhunskih globalnih zvijezda kao što su David Bowie, Madonna, Neneh Cherry, Mos Def, Sinead OConnor, Tricky itd. Istovremeno su se bavili i remiksiranjem, također nekih od najvećih pop i rock zvijezda današnjice poput U2, Lise Stansfield, Les Negress Vertes, Peter Gabriel, Garbage, Primal Scream, Manic Street Preachers…
Ono što ih je posebno izdvajalo sve ove godine od ostalih bio je specifičan glazbeni stil, ispunjem dramatičnom atmosferom i jedinstvenom lirikom koju su istovremeno znali pretočiti u vrhunski scenski show kakav su i pokazali zagrebačkoj publici na svom prvom gostovanju 2003. godine na Šalati. Njihove gitare zvuče drugačije, njihove distorzije nisu obične, njihove orkestracije ne možete zaboraviti, a sve to provučeno je kroz neku vrstu psihodelije, uz neizostavan utjecaj duba i vrhunsku produkciju.