Hrvatska je na dulje vrijeme odustala od plana da izgradi dio autoceste kroz BiH, a planira se cestovno povezivanje Hrvatske cestama koje nisu na stranom teritoriju, donosi Slobodna Dalmacija.
Dokaz za to je ugovor između IGH Jure Radića i Rijekaprojekta s jedne strane i Vlade RH s druge. Tim je sporazumom dogovorena zahtjevna dionica autoceste na relaciji Doli-Dubrovnik koja povezuje Pelješac i Dubrovnik, a vrijedna je 100 milijuna kuna. Planira se početak izgradnje već početkom 2009., a radovi bi bili završeni u roku od dvije do tri godine.
Iako bi se ovim projektom konačno kvalitetno povezao krajnji jug Hrvatske sa srednjom Dalmacijom, cijena izvedbe je izrazito visoka, pa bi dionica ceste od Dola do Dubrovnika, duljine 27,5 km, koja predviđa izgradnju 9 tunela i 11 vijadukata trebala koštati jednako kao Pelješki most.
Kad se tom iznosu pribroje troškovi izgradnje prilaznih cesta, vijadukata i infrastrukture koja je još potrebna na Pelješcu, dolazi se do iznosa koji je jednak polovici cijene koju je dosegla izgradnja autoceste od Zagreba do Splita, koja je čitava izgrađena za oko 2,5 milijarde eura.
Tu se mora uzeti u obzir povećanje cijene materijala i radne snage u cestogradnji, jer danas izgradnja kilometra autoceste košta 7 milijuna eura dok se u doba Račanove vlade gradilo za 4 milijuna eura.
Slobodna Dalmacija saznaje i da je navodno izmijenjen plan izgradnje Pelješkog mosta koji bi od dvotračnog trebao postati četverotračni. To se vjerojatno dogodilo zbog uklapanja ove trase autoceste u jadransko-jonski koridor, a pravac preko Dubrovnika ne bi tome udovoljio ako ne bi bio autocesta u punom profilu. Zbog ovih promjena se očekuje da bi cijena mosta s dosadašnjih 260 milijuna eura skočila za dodatnih 100 milijuna.