ZAGREB – Hrvatska narodna stranka (HNS) u izbornoj će kampanji potrošiti nešto manje od devet milijuna kuna, izvijestio je danas šef stranačkoga izbornog stožera Srećko Ferenčak, optuživši HDZ da prikriva svoje troškove koji, po Ferenčakovoj računici, iznose gotovo sto, a ne 20 milijuna kuna, kako tvrde u HDZ-u.
"HDZ ima bar deset puta više city-lightsa i televizijskih spotova, te 20 puta više novinskih oglasa od nas, što znači da su samo na oglašavanje potrošili 60 milijuna kuna. Kada se tomu pridoda i kampanja u BiH, dolazi se do vrtoglavih sto milijuna kuna", ustvrdio je Ferenčak na konferenciji za novinare.
U HNS-u su uvjereni da HDZ javnosti nikad neće predočiti svoje stvarne troškove ni popis donatora.
"Taj bi popis zapravo pomogao u rasvjetljavanju svih zataškanih i zaboravljenih afera u protekle četiri godine. To dakle nije interes HDZ-a, pa će se slijediti praksa da ono što nije dobro za HDZ nije dobro ni za javnost", rekao je Ferenčak.
HDZ-ove tvrdnje da je stranka dobila značajne količinske popuste ocijenio je nerealnima, ustvrdivši da se takvi popusti kreću do pet, najviše deset posto.
Kazao je i kako stranke za kampanju troše "sumanuto puno novca", te najavio da će HNS-ov klub idućem sazivu Sabora predložiti zakonsko ograničenje iznosa koje stranke smiju potrošiti na izbornu promidžbu, po uzoru na Sloveniju.
Najveći dio HNS-ovih troškova otpada na oglašavanje u medijima, za koje će stranka potrošiti oko 5,2 milijuna kuna, dok HNS-ov promotivni materijal, skupovi i putovanja stoje ukupno 3,8 milijuna kuna.
Kampanju su financirali kreditima od 6,5 milijuna kuna, prihodima iz državnog proračuna, te donacijama u ukupnom iznosu od 1,7 milijuna kuna.
HNS-ovu kampanju doniralo je 16 fizičkih i 35 pravnih osoba, a najizdašnije donacije, od po 300 tisuća kuna, dale su tvrtke "In vozila" i "M.T.T". Slijedi "VIP d.o.o." s 200 tisuća, te Friedrich Nauman Stiftung s nešto više od 108 tisuća kuna, rekao je Ferenčak.