RIJEKA – U Riječkoj nadbiskupiji nastavljen je ciklus mjesečnih Teoloških tribina posvećenih velikom apostolu sv. Pavlu, susretom koji je održan 26. studenoga u Nadbiskupskom domu. Dr. s. Nela Gašpar, profesorica dogmatske Teologije na Teologiji u Rijeci, govorila je o iskustvu Duha Svetoga kod Pavla. Nakon što se na prvom susretu okupilo više od stotinu ljudi, druga je tribina izazvala jednako zanimanje te je dvorana riječkog Ordinarijata i ovoga puta bila ispunjena do posljednjeg mjesta.
"Kao i na prethodnoj tribini i na ovoj ćemo govoriti o sv. Pavlu, ali ovoga puta upoznat ćemo ga iz jednog drugačijeg kuta", rekao je u uvodnim riječima nadbiskup Ivan Devčić, podsjećajući da će u Godini sv. Pavla sve tribine tematski biti posvećene njemu, ali zasigurno svaka drukčija jer se o njemu, zbog duhovnog bogatstva koje je ostavio i značaja za povijest kršćanstva, može govoriti s različitih aspekata. Izrazivši zadovoljstvo zanimanjem koje vjernici pokazuju za te mjesečne susrete u sjedištu riječkog nadbiskupa i središtu grada Rijeke, nadbiskup Devčić zahvalio je organizatoru projekta Teoloških tribina dr. Marku Medvedu.
Govoreći o iskustvu Duha Svetoga, treće božanske osobe, kod Pavla, s. Nela istaknula je kako je djelovanje Duha bila presudno za Pavla jer on nije poznavao Isusa po tijelu nego po Duhu. Podsjetila je da je značenje Duha u semitskoj tradiciji drukčije nego u helenističkoj. Dok se u grčkoj kulturi duh shvaćao kao nematerijalno načelo u suprotnosti tijelu, Biblija pojam duha koristi da bi opisala životvorno načelo koje djeluje u tijelu. "U Starom zavjetu ruah je Božja stvoriteljska snaga koja daje život i održava na životu. Spašavajući zahvaća u povijest i obećava novi život", rekla je s. Nela. Iz te perspektive sinoptička evanđelja i Djela apostolska u Novom zavjetu Isusa predstavljaju kao nositelja Duha. Ivan i Pavao pišući novozavjetne tekstove ističu i da Krist Duha dariva čovjeku. Po darovanom Duhu ostvaruje se preporođenje pojedinca i zajednice. Pavao, koji ima duboko iskustvo Duha, ističe dva kriterija za posjedovanje Duha, a oni se očituju u osobnoj izgradnji, ali i izgradnji zajednice. "Pavao navodi da život po Duhu vodi k zajedništvu, donosi plodove ljubavi i radosti. Život po tijelu je slabost, vodi u egoizam i dijeli zajednicu", rekla je s. Nela, zaključujući kako zajedništvo ljudi pojedinca osposobljuje za osobno zajedništvo s Bogom.