ZAGREB – Kontrola letenja navodno je nepotrebno spustila avion Cessnu T-303 Crusader u kojoj su poginula četiri pilota na visinu koja nije bila dovoljna za prelet najopasnije točke puta.
Prema pisanju Jutarnjeg lista u režimu potpune vidljivosti avion mora nadvisiti prepreku najmanje 300 metara (1000 stopa), dakle nikako ne smije na ovom mjestu letjeti ispod 6500 stopa. Kontrola letenja morala ga je upozoriti da je prenisko, no prema objavljenim informacijama, čini se da je upravo kontrola zatražila od pilota da snižava.
Zatim, kad se avion već spustio na 5500 stopa, zbog loše vidljivosti navigacija se morala održavati u instrumentalnom režimu (IFR), što znači da kontrola letenja izravno preuzima vođenje zrakoplova, a za nadvisivanje prepreka pritom je propisano minimalno 1800 stopa, što znači da je kontrolor morao avion upozoriti da se popne na najmanje 7000 stopa, ili zaobiđe planinu, piše Jutarnji list.
U 15.45 minuta, kada je Cessna nestala s radara, više nije vrijedila zabrana letenja, proglašena za 5. veljače od 8.00 do 15.00 sati zbog vojne vježbe. Kontrola je, znači, natjerala pilote da bez potrebe snize visinu, piše Jutarnji list.