Čini se kako se u Europskoj uniji ne mogu dogovoriti oko "zelene inicijative", odnosno plana u kojem bi od 2012. godine novi automobili ispuštali manje od 120g/km ugljičnog dioksida. Gdje je problem?
Priča je jednostavna. Unutar članica Europske unije dogovoreno je kako će se svaki automobil koji se bude proizvodio 2012. godine i na dalje ne smije ispuštati više štetnih ispušnih plinova od gore navedenog. No čini se kako je u pregovorima, razgovorima, dogovorima i nadglasavanjima ipak odlučeno kako će se to ograničenje vremenski pomaknuti s 2012. na 2015. godinu.
Razlog? Svi se vade na trenutnu ekonomsku krizu, a to je i jedan od glavnih razloga koji se spominje i u ovom slučaju. Naime, većina od 27 zemalja članica EU odlučila je kako trenutna ekonomska kriza i financijska situacija u svijetu jednostavno ne dozvoljava izdvajanje dodatnih financijskih sredstava koja bi se uložila u razvoj "čišćih" automobila. I tu priča završava…
No, s druge strane, proizvođači automobila koji nakon 2015. godine budu proizvodili automobile koji ispuštaju više CO2 od 120g/km, plaćat će ogromne kazne. U planu je da do 2020. godine ispuštanje CO2 se smanji na 95g/km. Inače, trenutna dopuštena vrijednost za većinu proizvođača automobila je 160g/km.