
Kad je dijete malo, brinemo se o njegovom tijelu, osiguravamo mu dnevni ritam, a zatim ga, kako odrasta, doslovno uzimamo za ruku i pokušavamo sami biti primjer. Tek u školskoj dobi vašem djetetu pomažu priče i izgovorena riječ, bez vašeg primjera.
Nije zapravo prikladno ispravljati loše ponašanje i očekivati od djeteta da ponovi ono što vi smatrate ispravnim. Morate imati na umu da ponašanje treba biti ispravljeno u tom trenutku, no nemojte se nadati daće dijete to upamtiti do sljedećeg puta.
To će vam pomoći da obuzdate svoju narav i oblikujete ispravno ponašanje nizom posutpaka. Ono što želite postići je čvrstoća ispunjena ljubavlju. Većina djece reagira na disciplinu i ritam po kojem žive.
Pod ritmom podrazumijevamo jutarnju i noćnu rutinu – vrijeme užine, vrijeme ručka, vrijeme za igru, vrijeme za poslijepodnevno spavanje, vrijeme za kupanje. Djeca napreduju u rutini i urednom načinu života. Ritam u životu vrlo brzo postaje navika u kojoj dijete zaista uživa.
Svakodnevni ritam postaje prihvaćen kao norma, a to pomaže pri uklanjanju brojnih poteškoća, sukoba i svađa oko jela, kupanje i odlaska na spavanje. Većina stručnjaka koji rade s djecom smatra da je djeci potreban neki oblik strukture u vanjskom svijetu da bi zdravo rasla i uživala u osjećajnoj okolini.
Okolina također potiče učenje – komentarima kao što su "Sada je vrijeme za igru", "Sada možeš raditi što od želiš", "Vrijeme je za jelo", "Vrijeme je za popodnevni odmor", "Vrijeme je za kupanje" i slično. Svaki od tih svakodnevnih događaja moguće je iskoristiti za učenje.
Izvor: Razvoj vašeg djeteta, Kako otkriti i potaknuti djetetove potencijale, Dr.Miriam Stoppard