
Vrijeme kao nadzorni čimbenik nad našim životima ostavlja snažan dojam i na djecu.
Ako nas obuzmu bahati zahtjevi vremena i pokušavamo pogurati svoje dijete da postigne stvari za koje još nije spremno to znači silom ga tjerati kroz različita razdoblja razvoja igre.
U dobi od tri godine dijete će biti sposobo govoriti o prošlom, sadašnjem i budućem vremenu i znat će koliko ima godina. U petoj će bitisvjesno dana u tjednu. U šestoj će znati godišnja doba, a u sedmoj će biti sposobno reći koliko je sati. Dijete pojmove o vremenu postupno upija kroz maštovitu igru.
Kao roditelj možete djetetu učvrstiti poimanje vremena tako da ga uključite u planiranje budućih događaja i pričanjemo zajedničkim uspomenama kao što su rođendani, proslave blagdana i zajednički odmori. Time će postati svjesnije prolaznosti vremena. Na društvenoj razini dobro je djetetu stvoriti prilike da razvije osjećaj za kontinuitet godina, na primjer tako da se igra s osobama starijima i mlađima od sebe.
Dijete pojmove o vremenu postupno upija kroz igru
Napravite vremensku tablicu
Kako bi dijete potaknuli da primjećuje promjene od jednog do drugog dana napravite vremensku tablicu u koju će dijete ucrtavati sliku koja opisuje vrijeme – sunce, oblak, kišu snijeg, munju, dugu. Kraj crteža zapišite u koliko sati je dijete zabilježilo podatke o vremenu.
Koliko je duga moja sjena?
Kroz sljedeću aktivnost možete djetetu pokazati kakav je utjecaj sunca na dužinu sjene, tako da ono svojim očima vidi kako vrijeme prolazi tijekom dana.
• Kada je sunčani dan odaberite mjesto udaljeno od građevina.
• Obilježite mjesto na kojem dijete stoji i mjesto do kojeg dopire njegova sjena.
• Ponovite to isto u različitim razdobljima dana: rano ujutro, nešto kasnije, u podne, sredinom poslijepodneva i navečer.
• Po mogućnosti u zemlju na različitim mjestima gdje pada sjena zabijte kolčiće na kojima pišu sati.