
Potpuno je neupitno da su traperice najvažniji odjevni predmetdanašnjice. Čak je nedavno, na iznenađenje modnih znalaca, ulovljena i Anna Wintour,urednica američkog Voguea, kako ležerno šeta u svojim J Brand 914trapericama niskog struka i cigareta kroja. Bez obzira na dob i spol,svatko od nas ima barem jedan par plavih u svom ormaru. Kod trapericastvar je oduvijek bila vrlo jednostavna – imamo ih, nosimo ih i svjesnismo da ne postoji niti jedan odjevni predmet koji bi mogao doći nanjihovo statusno mjesto. Čak ih i modni trendovi, koji dolaze iprolaze, dodiruju tek malo. Istina, nekada ih volimo izblijedjele imrkvaste (80-e), trapezaste (70-e), nekada tamne i ravne (2000-e), aliostaje činjenica da ih uvijek volimo.
Hlače od denima
Traperice, neformalne hlače, ime su dobile po materijalu (serge),proizvedenom u francuskom gradu Nimesu. Kasnije je naziv materijalaserge de Nimes skraćen u denim. Originalno, denim je bio čvrstmaterijal napravljen od vune, a oko 1700. godine izrađivao se odmješavine pamuka i vune. Takve čvrste hlače nosili su mornari ikalifornijski kopači zlata, a za plavu boju zaslužna je bila biljkaindigo (najviše se uzgajala u Indiji, a početkom 20. stoljeća razvijenje sintetički indigo). No plave traperice kakve poznajemo danas,zapravo su 20. svibnja 1873. godine patentirali bavarski imigrant Levi Strauss i krojač Jacob Davis.Tijekom godina traperice su se malo mijenjale: 1920. godine patentnizatvarač zamijenio je dugmad, a 1960. godine maknute su zakovice sazadnjeg džepa jer su se školski odbori žalili da im učenici utrapericama uništavaju stolce. Za veliku popularnost traperica zaslužanje zapravo Hollywood. Nakon scena Jamesa Deana u trapericama na motoru iz filma “Buntovnik bez razloga”, te 1955. godine prodano ih je 150 milijuna komada diljem svijeta.
Svijet visoke mode
Nakon toga jeans je postao velik biznis kojije ušao i u svijet visoke mode. Danas gotovo da nema dizajnerske kućekoja ne proizvodi traperice sa svojim potpisom. Dolce&Gabanna,Armani, Klein, Dior – čak im ni Chanel nije odolio. Na najnovijojreviji, Resort Collection 2012., Karl Lagerfeld napravio je svojuinačicu traperica: na denim podlogu “navukao” je pidžama hlače. Osim dizajnera,za trapericama su potpuno lude i zvijezde. Svojevremeno su najveći hitbile 7 for All Mankind (nosile su ih “Kućanice”, u nas su stajale oko1900 kn), a već godinama visoki modni ugled imaju Diesel (obožava ihKate Midlleton), Levis (zahvaljujući novoj liniji traperica Curve IDnjihov Facebook profil ima 1,6 milijuna fanova), Gap, Miss Me, Replay,Guess, Calvin Klein i True Religion. Trenutačno je najveća pomama za J Brand trapericama (kod nas se mogu naći u Nicolas concept storu) – baš za modelom 914 koji nosi gđa Wintour.
Savjet stručnjaka
Ivica Klarić, modni dizajner
Svatko od nas rođen je s određenim oblikom tijela koji ni dijete nivježbanje ne mogu promijeniti. Kruška, jabuka, pješčani sat, trokut,naopaki trokut, kvadrat… samo su neki od tipova ženske građe tijela.Kada jednom odredite kojem tipu vaše tijelo pripada, lakše ćete pronaćiodjeću koja ističe vrline i prikriva mane. Kako se određuje tip građe?Stanite ispred velikog ogledala, tako da u cijelosti možete vidjetisvoje tijelo, zatim povucite zamišljenu liniju koja spaja najširi dioramena s najširim dijelom bokova. Jeste li širi u ramenima ilibokovima, odnosno je li imaginarna linija ravna ili se širi gore/dolje?Kada, barem približno, odredite oblik svoga tijela, krenite u potraguza pravim trapericama!