
KOLIKO GOD zadovoljstva može pružiti neobavezni obilazakprodajnih salona i razgledavanje noviteta u ponudi namještaja,toliko stresa može izazvati kupovina, bolje reći sve ono što jegotovo neizbježno prati.
Počev od pogrešno isporučenih komada kojima nerijetko nedostajupojedini dijelovi (podnica, komplet vijaka i slično), namještaj uboji koju niste odabrali, navodni nesporazum o mjestudostave…
O reklamacijama da se i ne govori, pogotovo ako slijede nakonpodužeg čekanja na isporuku.Istina, nisu uvijek trgovci krivi zagreške i nesporazume. Svojim nesnalaženjem i nezainteresiranošću zadetalje, vrlo važne kako se kasnije pokaže, kupci upadaju uprobleme koji ih najmanje koštaju gubljenja živaca i vremena.
Sve se to može izbjeći ili barem svesti na najmanju moguću mjerupravodobnim informiranjem na licu mjesta – u prodajnom salonu. Osimtoga, u doba vladavine interneta, posjetom web stranicamaproizvođača u kupovinu se može krenuti poznavanjem osnovnihpodataka o proizvodnim programima što ih nude te ih kod trgovacasamo upotpuniti, ali i provjeriti.
![]() |
Za početak, pri odabiru namještaja ne treba žuriti nego naćivremena i pažljivo pročitati svu dokumentaciju koja treba biti nasvakom komadu namještaja, a ako je nema bez ustezanja je zatražitiod trgovca. Trgovac treba strpljivo saslušati svakog kupca te se netrebate opterećivati mišlju da ste mu svojim upitima dosadili.
Pri postavljanju pitanja valja biti precizan, a odgovore akotreba i zapisati kako ne bi došlo do zabune, pogotovo nakon nizapogledanih spavaćih soba, trosjeda ili komoda jer sigurno nisu odistog proizvođača, nisu iste cijene i ne prate ih ista pravila zaisporuku, montažu, reklamaciju ili jamstvo. Stoga je praktično zaodabirane komade namještaja s prodavačem još jednom utvrditigradivo.
Malo pitanja
Iznenadili bi se, međutim, u kojoj mjeri kupci, prema riječimatrgovaca u prodajnim salonima koje smo obišli, ne pitaju ni tko jeproizvođač, a prava je rijetkost da netko pita za certifikatproizvođača. Pitanja se svode na materijale: je li puno drvo,iverica, pečeni lak za skuplji uvozni namještaj. Zanimljivo je daviše pitanja postavljaju kupci jeftinijeg namještaja.
Oni dubljeg džepa, čini se, smatraju da cijena podrazumijevakvalitetu. U svakom slučaju, podrazumijeva dostavu bez obzira naudaljenost (područje kopnene Hrvatske), cijenu montaže izraženu upostotcima cijene namještaja (ovisno o proizvođaču od tri do šestposto). Ne tako davno, proizvođači su jamčili proizvodnju istogprograma određeni broj godina, pa se kupnja mogla obavljati poelementima u dužem roku.
DESET ZAPOVJEDI ZA KUPCE
1. PROIZVOĐAČ: Za ocjenu kvalitete kupcimaje, čini se, najvažnije pitanje je li namještaj proizveden u Kini,a manje ih zanima tko je proizvođač. I tu upadaju u zamku. Iako bi,naime, na svakoj deklaraciji trebalo pisati ime proizvođača izemlja porijekla, pa i – Kina, svaki se proizvođač ne pridržava togpravila. U potrazi za jeftinijom radnom snagom i poznati hrle uKinu, pa nije zgoreg provjeriti na internetu gdje sve imajutvornice.
2. DEKLARACIJA: Ako i niste raspoloženi čitatideklaracije, koje trebaju biti uz svaki komad namještaja, učiniteto, čak i kad su pisane nepopularnim gotovo nečitljivo sitnimslovima. Na taj ćete se način pravodobno informirati i izbjeći davas kod eventualne reklamacije upozore da ste, zahvaljujućideklaraciji, svakako znali što kupujete.
3. REKLAMACIJA: Rok za reklamiranje isporučenognamještaja ovisi o proizvođaču i trgovačkoj kući. Trgovci sunajčešće dužni u roku od 40 do 45 dana riješiti problem, ali serješenje može ubrzati ako se e-mailom pošalje slika koja pokazuje očemu je konkretno riječ. U slučaju namještaja iz uvoza, rok zaotklanjanje problema može biti i do 90 dana.
4. JAMSTVO: Trgovci će vam naglasiti da je zajamstvo dovoljan njihov račun o kupnji koji morate čuvati, noustrajte na jamstvenom listu i odmah ga dobro proučite.
5. MATERIJAL: Tekstil, koža ili eko-koža, nijedovoljno samo to znati o materijalu kojim su presvučeni trosjedi,fotelje, stolice ili kreveti. Za detaljnije informacije zanimajuse, međutim, samo osobe koje imaju problema s alergijom. Sastavtkanine (a iz toga i kvaliteta) može se pročitati u deklaraciji.
6. ODRŽAVANJE: Upravo zbog održavanjanamještaja treba znati više o sastavu materijala, kao i o gornjemsloju na stranicama ormara, kreveta i ostaloga. Jednostavnoodržavanje traži manje vremena, a osjetljivije slojeve lako seošteti upotrebom kemijskih sredstava, makar bili namijenjeničišćenju namještaja.
7. DOSTAVA: “Besplatna dostava do kuće” slogan jekoji privlači kupce, ali vrijedi uz ograničenja, do određenekilometraže, te iznad određene cijene. “Do kuće” zapravo znači dokolnog prilaza, a sve ostalo je dogovor s vozačem i dostavljačem, i– plaća se. Pojedini trgovci, istina, pod besplatnom dostavompodrazumijevaju i unošenje namještaja u stan ali do četvrtog kata,ako zgrada nema lift. Unošenje namještaja u kuću, kod nekih dostavaplaća se 40 kuna i onda još 30 kuna za svaki kat. Stoga obaveznopriupitajte trgovce što u njihovu slučaju znači “besplatna dostava”.
8. MONTAŽA: Za kupljeni kuhinjski namještajmontaža je najčešće besplatna, za sve drugo se najčešće plaća.Pojedini proizvođači besplatno montiraju spavaću sobu primjerice,stoga sve dobro provjerite. Minimalna cijena montaže u većinislučajeva je 300 kuna, dok se preko određenog iznosa plaća upostotcima. Pribjegavanje rješenju “sam svoj majstor” ilikorištenje džokera rođak-meštar u konačnici može više koštati, akose, primjerice kod reklamacije postavi pitanje tko je sklapaonamještaj.
9. ROK ISPORUKE: Ako odabrani namještaj nije uskladištu, najčešći rok isporuke je 45 do 60 dana. Kupci suuglavnom spremni na čekanje, ali pritom se odmah trebajuinformirati tko, trgovac ili proizvođač, plaća penale za kašnjenje.Najčešći odgovor je onaj čijom krivnjom dođe do kašnjenja, anajčešća ponuda za namirenje štete – popust na kupljeni namještaj.Ne zaboravite pravo na naplatu kamate zbog čekanja.
10. AKCIJSKA PRODAJA: Kod kupnje namještaja naakcijskoj prodaji u pravilu ne vrijede ista pravila kao za redovitukupnju, pa na vrijeme provjerite kod prodavača.