
Hladna glava i popis namirnica, nužno su oružje želite li ograničitisvoju potrošnju u trgovinama. Popis nemojte sastavljati u pet minuta.Tko vam smeta da ga radite nekoliko dana prije kupnje, da se na miruprisjetite svega što vam treba?
Ako se ne sjetite baš svih namirnica i potrepština koje su vamponestale, obiđite svoj stan, pogledajte na policama, u ormarićima ihladnjacima čega vam je ponestalo ili će uskoro nestati.
Nakon takve inspekcije svog doma, kada znate na čemu ste, što vamtreba a što ne treba, sastavite svoju listu s kojom ćete u kupovinu. Ivodite računa da je ne zaboravite ponijeti kad se uputite u trgovine.
Tamo se držite popisa i ne kupujte nešto samo zato što je na sniženjuako vam ta stvar ili namirnica zaista ne treba. To što je neki artikalna akciji i što vam nude dva za cijenu jednoga ili možda neki dar, ne znači da vam i treba, ma kako dar mamio.
Što će vam dva šampona za kosu koja ne koristite i nećete ih koristiti,što će vam čaša koju vam nude besplatno ako kupite sok koji inače nekupujete i vjerojatno ga neće popiti nitko u vašoj obitelji?
Stoga, ne kupujte na sniženjima ono što vam ne treba. Samo ćete potrošiti novac i gomilati doma nepotrebne stvari koje će završiti u kontejneru.
Dogodi li se da naletite na sniženje ili akciju nečeg što stvarno koristite i što vam treba, u tom se slučaju isplati potrošiti više novca od planiranog.
Znači, ako ste naletjeli na svoju marku deterdženta, omekšivača,dezodoransa, konzerviranih proizvoda na sniženju koje je stvarnoprimamljivo, onda ne žalite da se i opskrbite i za nekoliko mjeseci akovam to dopušta kućni budžet.
Prethodno samo provjerite kada istječe rok upotrebe toga proizvoda dane bi ispalo da ste kupili nešto što vrijedi još samo desetak dana, avi ste nakupovali količine dostatne za pola godine…
Kad izgubite pojam o vremenuJeste li se ikada zapitali čemu nema dnevnog, prirodnog svjetla umnogim dućanima i trgovačkim centrima? Jeste li razmišljali zbog čegaje glazba u tim centrima uglavnom ugodna, nenapadna i u malo kojem jecentru nećete čuti? Nema tišine? Jedan od odgovora na sva ova pitanjajest da biste više trošili. Pa tako jedno objašnjenje glasi da kad nemaprirodnog svjetla, gubite pojam o vremenu koji ste proveli u trgovini imeđu policama. Ako pritom slušate neku ugodnu melodiju, lakše ćeteostaviti na blagajni poneku kunu više. Šopingholičari u začaranom kruguŠopingholičari su oni ljudi koji osjećaju stalnu psihičku potrebu zakupovinom, a svaki deseti stanovnik zapadnog svijeta boluje odšopingholizma. Čak osam od deset šopingholičara su žene. Podaci su toiz studije Sveučilišta u Torontu. Kao i druge ovisnosti, išopingholizam popunjava neku emocionalnu prazninu, no ta ispunjenostkratko traje, praćena je grižnjom savjesti koja se onda “liječi” novomkupnjom. Moram to odmah imatiReklame kojima nas bombardiraju stvaraju pritisak “moram to imati”. Čaki među racionalnim potrošačima malo je onih koji nisu pokleknuli preduvjeravanjem iz neke reklame, pa makar to bio deterdžent koji uklanjasve mrlje. Da takav i postoji, bio bi jedini na tržištu. Impulzivna kupnja… je neplanirana, nepromišljena, nagla kupnja… To je, izmeđuostalog, ono kad sebe uhvatite da, dok čekate red na blagajni, trpate ukošaricu neku od sitnica koje su se prikladno našle baš tu: maleneslastice, čokoladice, bombončiće, šarene gume za žvakanje, baterije,stikove za njegu usana… Kartice su najbolji (ne)prijateljiMorate li uvijek imati uza sebe sve kartice ili ih nosite za svakislučaj, da se nađu? Ako je tako, probajte se sjetiti koliko ste putaprofitirali jer ste ih imali kad ste neplanirano kupili baš nešto štovam je trebalo i što ste dugo tražili, a koliko ste ih puta “opeglali”i poslije se pitali “što mi je to trebalo”. Tuga, stres, nervoza…Potrošit ćete više kuna ako kupujete pod stresom, kad ste nervozni,tužni, gladni, depresivni… jer ćete se utješiti nečim skupim ilisitnicama koje vam dođu pod ruku. Ako utjeha potraje nakon kupnje, ondamožete i preboljeti taj trošak. U protivnom, stvarno nema smisla. |